نماینده مردم در مجلس:

اجرای طرح حذف ارز ترجیحی باعث از بین رفتن بی‌عدالتی شد

علی‌پور با بیان اینکه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث سوءاستفاده عده‌ای خاص شده و تأثیری در سفره مردم نداشت، گفت: دولت سیزدهم با اصلاح پرداخت ارز ترجیحی ویژه‌خواری عده‌ای از بیت‌المال را حذف کرد.
کد خبر: ۵۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ - 26July 2022

اجرای طرح حذف ارز ترجیحی باعث از بین رفتن بی‌عدالتی شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد علی‌پور» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: یکی از محاسن حذف ارز ترجیحی، از بین رفتن زمینه‌های ایجاد رانت و فساد بود، زیرا در طول سال‌های گذشته عده‌ای خاص و دارای رانت پای سفره ارز ۴۲۰۰ تومانی نشسته بودند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در چند سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ برای وارد کردن کالا‌های اساسی اختصاص یافته بود، اما متاسفانه این کالا‌ها برخلاف انتظار، با قیمت بازار آزاد به دست مردم می‌رسید و تاثیری بر سفره مردم نداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ویژه خواری یکی از مشکلات ارز ۴۲۰۰ بود که افراد خاصی از این ارز استفاده می‌کردند؛ اجرای طرح حذف ارز ترجیحی باعث از بین رفتن بی عدالتی و ویژه خواری شد.

وی گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث افزایش اختلاف قیمت کالا‌ها در داخل و خارج کشور و رشد قاچاق معکوس در زمان تخصیص این ارز شد.

علی پور افزود: برخی افراد با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی مقادیر زیادی کالا‌های اساسی وارد کشورمان کرده و همین کالا‌ها را با قیمت بیشتر به کشور‌های همسایه قاچاق می‌کردند، این موضوع باعث عدم دستیابی مردم به کالا‌ها با نرخ ارز ۴۲۰۰ شده بود.

وی تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی روند قاچاق معکوس کالا‌های اساسی از ایران به کشور‌های همسایه متوقف شد و به سمت عدالت بیشتری حرکت کردیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار