معاون اجرایی ارتش:

محرم بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

امیر سرتیپ «محمودی» علت بسیاری از گرفتاری‌های امروز جامعه اسلامی را بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ماه محرم، بهترین فرصت برای احیای این فریضه است.
کد خبر: ۵۳۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ - 26July 2022

ماه محرم بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گردهمایی ائمه جماعات، مسئولان هیأت‌های مذهبی و فرماندهان بسیج کوی‌های سازمانی ستاد ارتش هدف از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) را اصلاح امت اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و اظهار داشت: علت بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امروز جامعه اسلامی، بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم این فریضه را ابتدا در وجود خود و سپس در محیط زندگی و جامعه زنده نگه داریم، گفت: ماه محرم، بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

امیر محمودی با تأکید بر اهمیت حفظ، ترویج و تبیین فرهنگ و شعائر اسلامی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جامعه امروز، اظهار امیدواری کرد که مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام محرم و صفر امسال با سخنرانی علما و شخصیت‌های مذهبی و با حضور عزاداران حسینی به‌ویژه جوانان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون سال‌های قبل پرشور و حال و پرمحتوا برگزار شود.

معاون اجرایی ارتش همچنین با تقدیر از فعالیت‌های بسیج کوی‌های سازمانی ستاد ارتش خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون هرکجا به وجود بسیج نیاز بوده، بسیج در آنجا مخلصانه حاضر شده و خدمت‌رسانی کرده است. در دوران دفاع مقدس نیز بسیاری از عملیات‌های ماندگار و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام با حضور خالصانه بسیجیان عزیز به ثمر رسید.

در ادامه، حجت‌الاسلام «دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به کلام گهربار امیرالمومنین امام علی (ع) که فرمودند «یدالله مع الجماعه»، گفت: انتظار ما از ائمه جماعات، فرماندهان بسیج و مسئولان هیات‌های مذهبی ستاد ارتش، هماهنگی، همدلی و همبستگی بیشتر در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که فرمودند «مسجد سنگر است؛ سنگر‌ها را حفظ کنید» و سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «مسجد می‌تواند پایگاه همه کار‌های نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت‌افزایی افراد» عنوان کرد: همان‌گونه که مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی از حیث مکانی علت محدثه بود، علت مبقیه انقلاب نیز مسجد است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه با تأکید بر رهنمود مقام معظم رهبری خطاب به هیأت‌های مذهبی و مسجدی‌ها که فرمودند «عزاداری را واقعاً به معنای حقیقی کلمه باید به‌صورت کلاس درس دربیاوریم»، خاطرنشان کرد: ماه محرم یک فرصت ارزشمند برای جهاد تبیین و آگاه‌سازی جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان امروز است.

در پایان این مراسم از ائمه جماعات، فرماندهان بسیج و مسئولان هیات‌های مذهبی ستاد ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها