آیت‌آلله «خاتمی»:

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری برای روشنگری است

عضو شورای نگهبان گفت: جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است و لازم است کسانی که با فضای مجازی آشنایی دارند از این طریق و کسانی که با بهره‌گیری از منبر فعالیت تبلیغی می‌کنند، روشنگری کنند.
کد خبر: ۵۳۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ - 26July 2022

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری برای روشنگری استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» عضو شورای نگهبان ‌ امروز (سه شنبه) در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم با بیان اینکه با دو روش می‌توان قیام عاشورا را بیان کرد، اظهار داشت: بیان سِیر تاریخی و زندگی‌نامه‌ای یکی از روش‌های مواجهه با قیام عاشورا است.

وی ادامه داد: بیان سیره تحلیلی و چرایی اقدامات، سخنان و کلام امام حسین(ع) روش دیگری در مواجهه با قیام عاشورا است که همان روش تحلیلی قرآن در بیان قصص انبیای الهی است و قرآن تأکید دارد که با تحلیل تاریخ، عبرت گرفتن و تفکر در تاریخ، گذشته را آیینه‌ای برای آینده قرار دهیم.

آیت‌الله «خاتمی» در ادامه ابراز کرد: سه منبع تاریخ، سخنان و نامه‌های امام حسین(ع) و زیارتنامه‌‌های مأثور مثل زیارت عاشورا و زیارت اربعین برای شناخت قیام‌ عاشورا لازم است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا دارای ۳۰ بار تبری و ۲۵ مرتبه تولی است، به این نکته هدایت می‌کند که عاشورایی باید حد و مرز داشته باشد.

هدف انقلاب ما همان اعتلای کلمه الله عاشورا بود

وی گفت: کسی نمی‌تواند ادعای محبت ولایت داشته باشد ولی در کلان خود از ادبیات انقلاب مثل بصیرت، جهاد تبیبن، فتنه، نفوذ و امثال آن استفاده نکند.

آیت‌الله «خاتمی» با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی آن است که همان مسیر عاشورا را برود، ادامه داد: هدف انقلاب ما همان اعتلای کلمه الله عاشورا بود، ولایت‌مداری از دیگر مشابهت‌های دیگر عاشورا و انقلاب اسلامی است که در وجود یاران امام حسین(ع) از جمله حضرت ابوالفضل(ع) مشاهده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سومین شباهت قیام حسینی(ع) و انقلاب اسلامی اهداف مشترک دشمنان این ۲ قیام است و دعوای امروز ما بر سر خدا است.

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در برابر لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق، مردم‌سالاری دینی را به جهان ارائه کرد، بنابراین بغض این انقلاب را دارند و دست از سر ما برنخواهند داشت؛ مگر اینکه قدرتمند باشیم و بدانند زورشان به ما نمی‌رسد.

آیت‌الله «خاتمی» گفت: تمام آزارهای دشمن برای این است که ما از دین‌مان باز گردیم، ولی ما ۴۳ سال ایستاده‌ایم و به فضل خدا خواهیم ایستاد؛ زیرا این راه همان راه حسینی است و درسی است که از قیام‌ امام حسین(ع) آموخته‌ایم.

امام جمعه موقت تهران در خصوص جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است، چون دشمن با ابزار فضای مجازی که کلید آن دست آمریکا است، به شدت ضد تبیین فعالیت دارد؛ بنابراین لازم است کسانی که با فضای مجازی آشنایی دارند از این طریق و کسانی که با بهره‌گیری از منبر فعالیت تبلیغی می‌کنند، روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه سه رکن عنایات خدا، حمایت مردم و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی سه نقطه امید و سرمایه بزرگ ملت ما هستند، گفت: تاکنون ۶ کودتا از جمله کودتای نقاب قرار بود انقلاب را از بین ببرد ولی به برکت خدا همه در نطفه خفه شدند.

آیت‌الله «خاتمی» با بیان اینکه ریزش در هر انقلاب هست، تصریح کرد: مردم از انقلاب حمایت کرده‌اند و دارند و آنچه مهم بوده این است که مردمی که باید بر سر انقلاب خود بایستند، ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل اقتصادی در ۱۰ سال گذشته، گفت: امروز ایشان بیدار، شجاع و بنده مخلص خدا و عاشق اهل بیت(ع) رهبری و هدایت امت اسلامی را به عهده دارد و جلودار ملت است.

روزگاری حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه اول کشور بوده است

وی همچنین سکولار شدن روضه و هیأت‌ها، تضعیف خادمان نظام اسلامی، از دست دادن هویت انقلابی، القای اینکه انقلاب به بن بست رسیده است، جنگ روانی دشمن، رودر رو کردن مردم با انقلاب و اغتشاش را از توطئه‌هایی دانست که دشمن دنبال می‌کند.

آیت‌الله «خاتمی» با بیان اینکه هر قشری در این کشور روز یا هفته‌ای دارند، ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که منسوب به ماه محرم و صفر، ماه رمضان و فاطمیه هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه اصفهان در نشر مکتب تشیع، مطرح کرد: روزگاری حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه اول کشور بوده است و بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی و نایینی دوران طلبگی را از این حوزه آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار