وزیر لبنانی در واکنش به پیشنهاد نصرالله؛

لبنان از هبه کشورهای دوست استقبال می‌کند

وزیر انرژی لبنان در واکنش به پیشنهاد دبیرکل حزب‌الله مبنی بر تأمین سوخت از ایران گفت، بیروت از هبه همه کشورهای دوست استقبال می‌کند.
کد خبر: ۵۳۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ - 26July 2022

وزیر لبنانی در واکنش به پیشنهاد نصرالله؛ از هبه کشورهای دوست استقبال می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی گفت، لبنان از «هبه» همه کشورهای دوست در جهان استقبال می‌کند.

وی افزود: وزارت انرژی لبنان مشخصات سوخت مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی را آماده کرده و آنها را در اختیار طرف‌های مربوطه و نیز بر سایت وزارتخانه قرار خواهد داد.

ولید فیاض تصریح کرد: نیروگاه‌های برق به هر لیتر سوخت نیاز دارند و این موضوع بویژه با افزایش دمای هوا در تابستان بر کسی پوشیده نیست.

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان پیشنهاد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله برای تأمین سوخت از ایران را تحول مثبت بزرگ خواند.

بر اساس گزارش «النشره»، وی افزود، این پیشنهاد باید اجرایی شود و همه کسانی که به آن مخالفت می‌کنند باید رسوا شوند.

وهاب تصریح کرد: من مخالفت با این پیشنهاد را خیانت به مردم و منافع آنها می‌دانم زیرا سوخت عراقی (سوختی که لبنان از عراق خریداری کرده) آخر آگوست تمام خواهد شد؛ از سوخت ایرانی استقبال می‌کنیم.

نصرالله در سخنرانی دیشب (دوشنبه شب) با اشاره به اینکه درباره کاریش، حزب الله اقدامات خود را با سوریه، ایران یا سایر همپیمانان خود هماهنگ نمی‌کند، ادامه داد: درباره نفت، مشکل از ما نیست، بلکه دولت لبنان مشکل اصلی است. من حاضرم که از ایران سوخت وارد کنم، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریمهای آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکتهای روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرأت در دولت وجود ندارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها