سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد؛

آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با موج هفتم کرونا

«چشمی» گفت: بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با موج هفتم کرونا آمادگی کامل دارد و این آمادگی را با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام کرده است.
کد خبر: ۵۳۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ - 26July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم معارفه رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع)، «مسلم چشمی» سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و جمعی از مسئولین استانی بهداشت و درمان در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.

مسلم چشمی در این مراسم اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی دو وظیفه مطالبه‌گری و یاری رساندن به مجموعه‌هایی که به هر دلیلی نمی‌تواند در راستای قوانین نظام جمهوری اسلامی وظایف خود را انجام دهند و مطابق نظام عمل کند بر عهده دارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است، گفت:  این سخن وظیفه بسیج جامعه پزشکی را در اجرای تدابیر ایشان سنگین‌تر می‌کند؛ بر همین اساس بسیج باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از نهادهای متولی در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه سلامت مطالبه‌گری داشته باشد تا مأموریت‌های تخصصی آن‌ها مطابق قانون و در راستای توسعه عدالت انجام شود، و در مرحله دوم اما اگر سازمانی به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی نتوانست وظایف محوله را به خوبی به انجام برساند بسیج در راستای پشتیبانی از آن‌ها ورود پیدا می‌کند.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با موج هفتم کرونا آمادگی کامل دارد و این آمادگی را با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام کرده است.

حضور جامعه پزشکی در بسیج مایه افتخار است

سردار افراسیابی نیز در این مراسم ابراز داشت: مأموریت بسیج در گام دوم انقلاب سخت‌تر می‌شود، زیرا ما وظیفه تربیت مدیران شایسته را برای انقلاب اسلامی داریم تا بتوانند در هر نقطه که فعالیت می‌کنند اثربخش باشند، در این راستا باید ۸ میلیون جوان انقلابی و متعهد پای کار باشند.

وی ادامه داد: بسیج سه وظیفه اصلی جذب، آموزش و بکارگیری افراد داوطلب را در حوزه‌های مختلف بر عهده دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به نقش بسیج جامعه پزشکی، گفت: با توجه به نقش مهم بسیج جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه رسالت خطیری را بر عهده دارند. جامعه پزشکی و چندین قشر دیگر به دلیل اهمیت مأموریتی که بر عهده دارند از جایگاه خاصی برخوردار هستند همانطور که در طول زمان شیوع کرونا کارآمدی و اثربخشی آنها ثابت شد.

وی تصریح کرد: این تشکل توانست در عرصه ارائه خدمت و تأمین سلامت و بهداشت مردم اقدامات وسیعی را به انجام برساند.

افراسیابی بیان داشت: در طرح شهید سلیمانی اقدامات ارزنده‌ای از سوی بسیج جامعه پزشکی انجام گرفته و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده است.

وی گفت: بسیج جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلف جنگ سرد، جنگ سخت، دفاع و امنیت مردم نقش‌آفرین بوده‌اند و حضور در بسیج افتخار آنان است، مهمترین مولفه حضور در این عرصه ارتقای بصیرت و اقدام به موقع در هنگام نیاز است.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های «محسن ذاکرین» مسئول پیشین بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی که از ابتدای سال جاری عهده‌دار مسئولیت ریاست جمعیت هلال احمر شده است، «محمد خسروی» به‌عنوان مسئول جدید بسیج جامعه پزشکی استان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار