فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

نام سایت «سوباشی» تا ابد در تاریخ این مرز و بوم ماندگار است

امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» با صدور پیامی سالروز عملیات مرصاد و همچنین یاد و خاطره شهدای سایت رادار سوباشی را گرامی داشت.
کد خبر: ۵۳۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶ - 26July 2022

نام سایت «سوباشی» تا ابد در تاریخ این مرز و بوم ماندگار استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت پنجم مردادماه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و گرامیداشت یاد و خاطره شهادت مدافعان آسمان در سایت رادار سوباشی پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

هر ساله پنجم مردادماه یادآور رشادت، جانفشانی، ایثار و مقاومت شبانه‌روزی دلیرمردانی از جنس مدافعان آسمان است که داوطلبانه جان خود را فدا کردند تا مأموریت و رسالت پدافند هوایی در پهنه‌ی وسیع غرب کشور به‌نحو احسن به‌پایان برسد.

سایت رادار سوباشی در طول دوران دفاع مقدس از نظر راهبردی و اهمیت همچون خاری در چشم نیرو‌های بعثی و دشمنان ایران زمین بود که بیش از ۱۵۶ مرتبه مورد حمله‌ی هوایی قرار گرفت و توانست با تجربیات کارکنان متخصص و متعهد خود بیش‌ از ۲۰۰ فروند از هواپیما‌های دشمن را سرنگون کند.

شهدای سرفراز سایت سوباشی تمامی مشکلات و سختی‌ها را با آغوش باز پذیرفتند و همواره با علم و آگاهی، خود را سپر بلای هموطنانشان کردند.

سایت سوباشی به‌عنوان پشتیبان و چتر هوایی تمام نیرو‌ها در طول دوران جنگ تحمیلی به‌ویژه در عملیات مرصاد ثابت کرد که نه‌تنها منافقین بلکه هر ابرقدرتی را زمین‌گیر می‌کند.

مغز متفکر و قلب دفاعی فرماندهی و کنترل نیروی پدافند هوایی در غرب کشور با تمام ظرفیت، توان و انرژی مضاعف تعداد ۱۹نفر از کارآمدترین، شایسته‌ترین و پیشکسوت‌ترین افراد خود را در راه اعتلای نظام اسلامی فدا کرد تا امروز نام سایت سوباشی همچون نگینی درخشان در تاریخ این مرز و بوم تا ابد ماندگار شود.

حقیقتاً دفاع جانانه، رهگیری و انهدام اهداف دشمن، به‌کارگیری تکنیک و تاکتیک‌های جدید، بار سنگینی را بر دوش غیورمندان پدافند هوایی ارتش نهاد که البته با توانمندی و خلاقیت بالای کارکنان کنترل شکاری، فنی، نگهداری و سایر تخصص‌ها، تمامی تحرکات و تهدیدات دشمن خنثی شد و امروز ماحصل این نمایش، اقتدار و صلابت نیروی اولویت اولی است که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مد ظله العالی)، خط مقدم دفاع از حیثیت و آبروی نظام اسلامی قلمداد می‌شود.

اینجانب به‌نمایندگی از کارکنان ساعی و تلاش‌گر نیروی پدافند هوایی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز عملیات مرصاد و همچنین ۱۹شهید والامقام سایت پدافند هوایی سوباشی، سرافرازی ملت بزرگ ایران در تمامی عرصه‌ها با تأسی از تدابیر داهیانه و دلسوزانه امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) را از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سرتیپ ستاد علیرضا صباحی‌فرد
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار