عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

جمع‌آوری ۱۱ هزار و ‌۵۰۰ معتاد متجاهر توسط شهرداری تهران

حجت‌الاسلام آقامیری از جمع‌آوری ۱۱ هزار و ‌۵۰۰ معتاد متجاهر توسط شهرداری تهران خبر داد که در مراکز وابسته به شهرداری برای بازپروری نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ - 27July 2022

جمع آوری ۱۱ هزار و ‌۵۰۰ معتاد متجاهر توسط شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌السلام و المسلمین «سید محمد آقامیری» عضو شورای شهر تهران صبح امروز در رزمایش کرامت علوی که در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طرح مواسات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها قطع نشده بلکه به نوعی نقطه زنی شده و در کمک به نیازمندان هدفمند انجام می‌شود.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها تصمیمی سخت بود برای اینکه اصلاح اقتصادی در جامعه ایجاد شود و اصلاح قیمت آرد کار ارزشمندی بود، زیرا قیمت غلات در تمام جهان افزایش یافته و حتی امروز صحبت از جنگ جهانی گندم می‌شود.

حجت‌الاسلام آقامیری ادامه داد: هر چند در گذشته در تولید گندم خودکفا شدیم، اما امروز سالانه ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید می‌کنیم و این در حالی است که کشور‌های منطقه به شدت نیازمند واردات گندم هستند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یک گونی آرد که به قیمت ۷۰ هزار تومان به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شد همین آرد در لب مرز به قیمت ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد، اما با آزاد سازی قیمت آرد محصولات مرتبط با گندم در کشور‌های همسایه به شدت افزایش یافت که این نشان می‌دهد آرد کشورمان در کشور‌های منطقه مصرف می‌شد.

حجت‌الاسلام آقامیری سپس با اشاره به فعالیت‌هایی که توسط شهرداری انجام می‌شود، ادامه داد: در بحث جمع کردن معتادان متجاهر، زباله‌گرد‌ها و کودکان کار شهرداری هیچ وظیفه قانونی ندارد، اما با این حال شهرداری وارد این کار شد و با تشکیل قرارگاهی به مدیریت شهرداری، نیروی انتظامی در آماری اعلام کرد حدود ۲۲ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر وجود دارد.

وی افزود: امروز نیمی از این معتادان یعنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر، جمع آوری شدند که در بین آن‌ها از بچه‌های زیر سن قانونی تا پیرمرد ۷۰ ساله وجود دارد و در مراکز وابسته به شهرداری تهران برای بازپروری نگهداری می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معتادان متجاهر جمع آوری شده بین ۹ ماه تا یک سال در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند، گفت: امیدواریم مابقی معتادان متجاهر نیز جمع‌آوری شوند که در این صورت شهرداری اورژانس‌هایی را در سطح شهر می‌گذارد که چنانچه مردم معتادی را دیدند با اورژانس تماس بگیرند تا آن‌ها را جمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد وقتی مدیریت بسیجی و جهادی باشد، کاری که برعهده آن نهاد مدنظر هم نباشد هم به نحو مطلوبی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها