مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان:

بازاریان در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند

«سلامی» گفت: اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در حمایت از جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و امروز هم در خط مقدم مبارزه با دشمن و خدمت به مردم قرار دارند.
کد خبر: ۵۳۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ - 27July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان همزمان با سالروز عملیات مرصاد در کارگروه اصناف و بازاریان در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: عملیات مرصاد در مقابله با عملیات فروغ جاویدان منافقین، آخرین نبرد رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود و در واقع پاتک رزمندگان اسلام به عملیات فروغ جاویدان بود که در ۵ مرداد با رمز یا «صاحب الزمان عجل الله» در منطقه اسلام آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه انجام شد.

سلامی افزود: تیپ ۱۲قائم (عج) اولین یگان سازمان یافته در صحنه رزم مرصاد بود که آرایش منافقین را در تنگه چهارزبر به هم ریخت و با پشتیبانی مجاهدانه هوانیروز نیرو هوایی و نبرد عاشورای رزمندگان تیپ کارنامه درخشانی در سوابق رزمندگی برای انقلاب و اسلام ثبت کردند و در این مجاهدت بزرگ ۵۹ جوان رشید استان به فیض شهادت نائل آمدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در ادامه بیان داشت: اصناف و بازاریان از متدین‌ترین و منصف‌ترین اقشار جامعه بودند و هستند و نقش اصناف مؤمن و انقلابی در مراحل مختلف انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف مثال‌زدنی و انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در حمایت از جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، یادآور شد: نقش اصناف در حمایت از نظام و انقلاب به دوران دفاع مقدس محدود نمی‌شود و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره پشت نظام بودند و امروز هم بازاریان و اصناف در خط مقدم مبارزه با دشمن و خدمت به مردم قرار دارند.

سلامی با بیان اینکه در تمام این دوران‌ها همواره جوانان در صف اول حمایت از نظام بودند، عنوان کرد: امروز هم باید از ظرفیت جوانان در حوزه بازار، اصناف و تولید استفاده کنیم و به آن‌ها اعتماد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در مناسبت‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۱ جمع‌آوری خاطرات و اسناد رزمندگان اصناف و بازاریان، فضاسازی و تبلیغات محیط‌های مربوط به صنوف مختلف، بازارها، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مهم انقلاب و دفاع مقدس، تهیه تولیدات فرهنگی و هنری اصناف در دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس اصناف و بازار، بهره‌گیری از فضای مجازی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و ... موردتوجه اصناف و بازاریان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار