مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

نمونه‌گیری DNA از خانواده‌ شهدای گمنام مفقودالاثر تا پایان مرداد

سردار «کوشکی» گفت: با همت سپاه فجر استان فارس تا پایان مرداد سال جاری نمونه‌گیری خون و DNA از خانواده‌های شهدای گمنام مفقودالاثر انجام خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۳۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ - 27July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس فارس امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای جمع آوری آمار مفقودین دوران دفاع مقدس استان فارس که با حضور نمایندگان یگانهای مختلف فعال در دفاع مقدس در اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد اظهار داشت: با همت سپاه فجر استان فارس تا پایان مرداد سال جاری نمونه‌گیری خون و DNA از خانواده‌های شهدای گمنام مفقودالاثر انجام خواهد گرفت.

سردار کوشکی با اشاره به مجاهدت شهدا و شکیبایی خانواده‌های شهدا و مفقودین دوران دفاع مقدس کرد: باید از خانواده‌های مفقودین به بهترین نحو در اسرع وقت خونگیری و نمونه‌گیری DNA صورت پذیرد و به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تحویل داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع‌مقدس فارس ابراز امیدواری کرد که روند آزمایش DNA به زودی صورت پذیرد تا هرچه سریعتر نگرانی خانواده‌های این عزیزان رفع شده و فرزندان آنها تشخیص هویت شوند.

در این جلسه که در آن نمایندگانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد سازندگی حضور داشتند مقرر گردید که تمام یگان‌ها آمار و اطلاعات مفقودین را جهت نمونه‌گیری خون از خانواده های شهدا ارایه بدهند تا در صورت تفحص شهدا و آزمایش DNA بتوانند با نمونه‌گیری فوری، شهدا را شناسایی کنند و تحویل خانواده‌هایشان بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار