دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

محرم و صفر ظرفیت مهمی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است

«محمدی» با بیان اینکه ملت ایران اسلامی پای آرمان امام حسین (ع) ایستاده است، گفت: محرم و صفر ظرفیت مهمی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۵۳۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ - 27July 2022

محرم و صفر ظرفیت مهمی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مهرداد محمدی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت دهه امر به‌ معروف و نهی از منکر ضمن تبیین جایگاه و فلسفه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه به تشریح اقدامات، وظایف و فعالیت‌های ستاد در استان مازندران پرداخت و اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه مردم در این فریضه الهی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه لازمه حیات طیبه در نظام اسلامی رفع مشکلات مادی و معنوی مردم در جامعه است، افزود: نظام سازی باید منجر به ایجاد تمدن نوین اسلامی شود و سبب اصلاح امور در تمامی زمینه‌ها می‌شود.

محمدی با اشاره به برنامه‌های ستاد در طول سال، شعار دهه اول محرم را «ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه» اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین روزشمار دهه امر به معروف و نهی از منکر امسال از شنبه هشتم مرداد تا دوشنبه دهم مرداد نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه روز اول محرم به نام  «نظارت همگانی، تعالی اجتماعی»، روز دوم محرم به نام «رسانه معروف گستری و منکر زدایی»، روز سوم به‌نام «دختران مکتبی، زیست عفیفانه»، روز چهارم محرم به نام «مسجد بستر تربیت آمران و ناهیان حسینی»، روز پنجم محرم به نام «نهی از اشرافی گری، امر به خدمت محوری مسئولان» و روز ششم محرم به نام «امربه معروف و نهی از منکر آموزش محور و آگاهانه» نامگذاری شده است، افزود: همچنین روز هفتم محرم به نام «خانواده، پرورش تفکر نقاد»، روز هشتم به نام «جوان، پرسش‌گری و مطالبه‌گری»، روز نهم به نام «حمایت از آمران و ناهیان» و روز دهم به نام «نهضت حسینی، قیام برای حاکمیت اسلام و نفی طاغوت» نامگذاری شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت محرم و صفر استفاده کنیم، عنوان کرد: ملت ایران اسلامی پای آرمان امام حسین (ع) ایستاده است و مطالبه گری نیازمند شناخت آگاهانه است.

وی با عنوان اینکه بحث ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی برکسی پوشیده نیست و باید کاری کنیم همه مردم برای احیای این فریضتین پای کار بیایند، ادامه داد: مقابله با منکرات و دعوت به معروفات لازمه جامعه اسلامی است و مطالبه گری آگاهانه زمینه اصلاح امور در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند.  

محمدی آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر را از رویکرد‌های جدی برشمرد و گفت: آموزش‌ها در قالب پایه، مهارتی و تخصصی در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی به اهمیت پرداختن هیات مذهبی به جهاد تبیین در مراسم‌های سوگواری محرم و صفر اشاره کرد و افزود: حجاب و عفاف یک فوریت است، تحقق آن را نیازمند توجه جدی و همه جانبه مسئولان امر طبق مصوبات قانونی دانست و بیان داشت: دشمن سعی کرده از ابزار عفاف و حجاب انقلاب را دچار خدشه کند، اما باید بداند که مردم ما ریشه‌های عمیق دینی و فرهنگی دارند و به دشمن اجازه وارد کردن خدشه به فرهنگ اصیل را نمی‌دهند.

محمدی از زنان و دختران خواست تا فریب تبلیغات کاذب رسانه‌های بیگانه را نخورند و عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنند، زیرا حجاب سبب صیانت از حریم عفت و پاکدامنی زنان است.

این مسئول با بیان اینکه تشکل‌های مردمی اقدامات خوبی در حوزه ترویج حجاب و عفاف در دست اجرا دارند، ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش دارد پوشاک مناسب در دسترس خانواده‌ها قرار داده شود.

محمدی با بیان اینکه ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران برنامه‌های مرتبط با احیای این فریضتین را بر مبنای زیست بوم استان پیگیر است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به دهه اول محرم اختصاص ندارد بلکه در طول سال اجرای درست و به موقع این فریضتین باید مورد توجه باشد.

وی به گشت ارشاد مسئولین اشاره و با بیان اینکه نیروی انتظامی عامل اقتدار در بحث امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: باید یاری رسان نیروی انتظامی در بحث گشت ارشاد باشیم و بهانه دست معاندین نظام ندهیم.

محمدی با بیان اینکه تلاش داریم گشت ارشاد به سراغ مسئولین در دستگاه‌های اجرایی برود، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال پیاده سازی گشت ارشاد در جهت پاکسازی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با هدف رفع روزنه‌های فساد در ادارات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار