به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، مدارس و سیستمهای آموزش عالی در سراسر جهان سومین سال تحصیلی خود را تحت تأثیر اختلالات ناشی از ویروس کرونا به پایان میرسانند.
این بیماری همهگیر اثرات بیسابقهای بر آموزش داشته است؛ در دوران اوج شیوع کرونا، بسیاری از کشورها تعطیلی مدارس و دانشگاهها را برای هفتهها یا ماهها اجباری کردند و صدها میلیون معلم، والدین، کودکان و دانشآموزان در سرتاسر جهان مجبور شدند در خانه بمانند و به روشهای جایگزین یادگیری مانند مدرسه در خانه، آموزش از راه دور روی بیاورند. این بیماری همه گیر اثرات بی سابقهای بر آموزش داشته است.
به گزارش «ریلیف وب»، شواهد نوظهور و همچنین تجارب عملیاتی اخیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اروپا نشان میدهد که گروههای آسیبپذیر مانند پناهندگان، پناهجویان، آوارههای داخلی و کودکان بدون تابعیت به طور نامتناسبی تحت تأثیر بسته شدن مؤسسات آموزشی قرار گرفتهاند.
همانطور که در مورد جمعیت میزبان محلی، اثرات بلندمدت بر عملکرد تحصیلی، توسعه و رفاه کودکان و جوانان پناهنده، پناهجو، آواره داخلی و بدون تابعیت میتوان انتظار داشت که شکافها و چالشهای موجود در آموزش یادگیرندگان آواره را تشدید میکند.
این خط مشی مختصر برخی از چالشهای اصلی در آموزش یادگیرندگان آواره در اروپا را به عنوان منطقهای که از بیماری همه گیر خارج میشود، تشریح میکند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین مجموعهای از توصیهها را برای سیاست گذاران در سطوح منطقهای، ملی و محلی ارائه میکند تا اثرات شدیدی را که اختلالات همه گیر بر آموزش پناهندگان، پناهجویان، آوارگان داخلی و افراد بی تابعیت میگذارد، کاهش دهند.
اثرات ماندگار همهگیری کرونا بر آموزش پناهندگان با تأثیرات اضطراری پناهندگان در اوکراین در تعامل است؛ این بحران از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ باعث فرار صدها هزار کودک و نوجوان به کشورهای اروپایی شده است.
در حالی که وضعیت هنوز روان است، از قبل واضح است که جابجایی بیسابقه پناهندگان اوکراینی به کشورهای اروپایی چالشهای مهم جدیدی را برای سیستمهای آموزشی به همراه خواهد داشت.
در سراسر اروپا در چشمانداز آموزشی پس از کرونا، این چالشهای جدید ممکن است چالشهای موجود را به روشهای مهمی تشدید و پیچیده کند.
منبع: میزان
انتهای پیام/ ۹۱۱