فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

تکذیب هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه/ پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار

سردار اشتری شایعه هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه را تکذیب کرد و از پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴ - 27July 2022

پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سوماربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» پیش از ظهر امروز با حضور در کلانتری ۱۲ شهرستان ساری از بخش‌های مختلف این کلانتری و طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بازدید کرد.

وی در بازدید از دایره مشاوره و مددکاری کلانتری، دوایر مشاوره کلانتری‌ها را یکی از بخش‌های بسیار مهم دانست و افزود: مشاوران و مددکاران کلانتری که پیگیر حل مشکلات مردم هستند اقدامی خداپسندانه دارند و باید این بخش در کلانتری‌ها تقویت شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در محوطه کلانتری، ضمن تسلیت ایام محرم از آمادگی کامل پلیس برای ارائه خدمات به زائران حسینی خبر داد.

وی با اشاره به ترافیک اصلی در ایام اربعین حسینی برای تردد در جاده‌ها از خدمات پلیس به خودرو‌های عمومی و شخصی خبر داد.

سردار اشتری با تاکید بر تسهیل تردد و آمادگی لازم برای صدور گذرنامه از هماهنگی بین پلیس ایران و پلیس و وزارت کشور عراق خبر داد و افزود: همکاری خوبی بین مسئولان با مردم و پلیس همانند سنوات گذشته وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی چهار مرز زمینی «شلمچه، چذابه، مهران و خسروی» برای تردد زائرین از رایزنی با دولت عراق برای ۲ مرز «باشماق و تمرچین» برای تردد زوار خبر داد که به این مرز‌ها اضافه شوند، همچنین برای سهولت تردد موکب داران عزیز مرز سومار پیش بینی شده است.

وی از پیش بینی تسهیلات لازم برای استفاده مشمولان غیرغایب برای استفاده از فضای معنوی ایام اربعین خبر داد و گفت: در این زمینه افراد در حال تحصیل اعم از دانشجویان و طلاب با داشتن گواهی تحصیلی و با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی و پلیس گذرنامه برای یک بار خروج می‌توانند اقدام کنند.

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به شایعاتی در خصوص هجوم مردم به دفاتر پلیس + ۱۰ به دلیل افزایش هزینه صدور گذرنامه، اظهار داشت: هیچ گونه افزایش هزینه‌ای در خصوص صدور گذرنامه نداریم.

وی خطاب به شهروندان گفت: از مردم عزیز درخواست دارم، چنانچه بزودی سفری در پیش ندارند از مراجعه برای صدور گذرنامه خودداری و درخواست خود را تا پایان سال به مرور زمان انجام دهند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

سردار اشتری با اشاره به این مطلب که باید گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات دارای مهلت ۶ ماهه باشد، افزود: در حال هماهنگی با پلیس عراق هستیم تا اگر یک ماه تاریخ گذرنامه اعتبار داشته باشد امکان سفر اربعین برای علاقمندان مهیا شود و نیاز به ۶ ماه اعتبار نیست که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد و مشکل خاصی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تا هفته آینده ارائه خدمات به صورت هوشمند خواهد بود، افزود: افرادی که قبلا گذرنامه دریافت کرده اند می‌توانند با ورود به سامانه پلیس من درخواست خود را ارائه و گذرنامه خود را در درب منزل دریافت کنند.

سردار اشتری در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی و بدپوششی و چگونگی برخورد پلیس با این افراد، اظهار کرد: فراجا براساس وظایف ذاتی و قانونی خود با جرایم مشهود برخورد خواهدکرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی از همراهی و همکاری خوب مردم با پلیس در حوزه عفاف و حجاب قدردانی کرد و بر رعایت قوانین و مقررات در این حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار