فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت مراسم‌های عزاداری امسال است

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت برگزاری مراسم ماه محرم بوده و لازم‌الاجر است.
کد خبر: ۵۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 28July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان استان، به بیان نکاتی درباره برگزاری مراسمات عزاداری حسینی (ع) پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است:

قیام خونین اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) حرکتی در راستای احیای دین، اقامه حق و فرهنگ عاشورا و کربلا به عنوان فرهنگی بلند، تاریخی انسان ساز و منجی برای ملت‌های آزادی‌خواه و به ویژه مردم ایران اسلامی همواره مورد تکریم و احترام بوده است؛ واقعه عاشورا از حوادث جاویدان ناب و تاریخی است که باید از آن درس زندگی، ظلم ستیزی، عزت و آزادی، شجاعت و وفاداری، صبر، استقامت، ایثارو شهادت آموخت و سیره و روش و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به عنوان نقشه راه، الگو و اسوه در راستای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن برای تمامی جهانیان قرار داد.

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی (ع) با بسیج امکانات در شرایطی که ویروس کرونا دنیا را درگیر خود کرده است، ضمن گرامی‌داشت حماسه عظیم ، باشكوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد و بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران تاکید دارد.

انتظار است با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که انجام شده، مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان به گونه‌ای برگزار شود که نه‌تنها بهانه‌ای در اختیار معاندان قرار نگیرد بلکه نقش الگویی ایران اسلامی در همه زمینه‌ها همچنان حفظ و ارتقاء یابد.

در واقع اصلِ عزاداری باید با شکوه و عظمت مانند سال‌های گذشته برگزار شود با این تفاوت که مطابق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا امسال استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و عدم تجمع و تراکم در یک مکان هم جزئی از شکوه مراسم عزاداری خواهد بود.

براین اساس فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی‌الخصوص عزاداران حسینی (ع) و در عین حال انجام وظایف خود در اجرای طرح‌های فاصله گذاری‌های اجتماعی، توجه عزاداران حسینی (ع) را به نکات زیر جلب می‌نمایند:

- در نصب بنرها و داربست‌ها به مسائل ايمنی توجه نمايند تا خدای نکرده به کسی آسيب يا ضرر جانی نرسد.

- در استفاده از تجهیزات و لوازم صوتی مراعات حال مردم به‌ویژه افراد مسن یا افرادی که در منازل و بیمارستان‌ها در بستر بیماری هستند در نظر گرفته شود.

- از راهبندان و انسداد معابر به‌ویژه معابر اصلی خودداری گردد.

- رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت برگزاری مراسم ماه محرم و لازم‌الاجراست و همه تابع دستورالعمل‌ها باشیم.

- فراجا هماهنگی و همکاری لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بازرسی و نظارت‌های بهداشتی خواهد داشت.

- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت ( اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی) بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند.

- مسئولیت نظم بخشی و صیانت از مراسم به عهده «همیاران محرم پلیس» است که اعضای آن داوطلبانه، مردمی و آموزش‌دیده می‌باشند.

- مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و ماموران حاضر در صحنه آماده دریافت گزارشات و اطلاعات مردمی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار