مدیرعامل راه‌آهن:

قطار مسافری تهران به کربلا از طریق مرز شلمچه راه‌اندازی می‌شود

صالحی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه گفت: قطار مسافری تهران، خرمشهر، شلمچه، بصره به کربلا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ - 28July 2022

قطار مسافری تهران به کربلا از طریق مرز شلمچه راه‌اندازی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «سیدمیعاد صالحی» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قطار مسافری تهران، خرمشهر، شلمچه، بصره به کربلا راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بالغ بر ۳۲ کیلومتر این مسیر فاقد ریل است که مسافران به طور موقت به‌ صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار و از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس از بصره به کربلای معلا منتقل می‌شوند.

صالحی گفت: تسهیل تردد زائرانی که از خطوط ریلی استفاده می‌کنند در دستور کار قرار دارد و در سفر امروز به عراق تلاش می‌کنیم تا تفاهم لازم برای تسهیل از سوی طرف عراقی نیز اعمال شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با راه اندازی خط ترکیبی، زائران عراقی هم می‌توانند از طریق راه‌آهن به قم و مشهد متصل شوند و با این اقدام علاوه بر جابجایی مسافر امکان انتقال بار به عراق نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: با تاکید رییس جمهور احداث خط ریلی شلمچه به بصره در طول ماه‌های گذشته و به ویژه پس از دیدار با نخست وزیر عراق در ۲ هفته گذشته در سفر به تهران، در دستور کار قرار دارد و در سفر امروز خود مسیر ریلی بصره به کربلا مورد بررسی میدانی قرار می گیرد.

صالحی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت پیگیری احداث راه آهن شلمچه به بصره نیز به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع در دست بررسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها