معاون امور مجلس رئیس جمهور:

دفاع‌مقدس اوج حماسه‌سازی و وفاداری قشقایی‌ها به ایران است

«حسینی» گفت: هرچند عشایر قشقایی چه در دوران مشروطه و چه در برهه انقلاب همواره حماسه‌آفرین بودند اما دفاع مقدس اوج حماسه‌سازی این ایل بزرگ و صحنه وفاداری و رشادت کسانی است که شرح ایثار آنها در وصف نمی‌گنجد.
کد خبر: ۵۳۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ - 28July 2022

دفاع‌مقدس اوج حماسه‌سازی و وفاداری قشقایی‌ها به ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور امروز در اولین یادواره ملی سرداران، امیران و سه شهید قشقایی کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار داشت: عشایر قشقایی چه در دوران مشروطه و چه انقلاب همواره حماسه‌آفرین بودند اما دفاع مقدس اوج حماسه‌سازی ایل بزرگ قشقایی و صحنه وفاداری و رشادت کسانی است که شرح ایثار آنها در وصف نمی‌گنجد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به عظمت حادثه عاشورا و همزمانی این مراسم با شروع ایام محرم گفت: شهدای ما همه دلداده اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) بودند و عشایر قشقایی نیز به ارادتمندی به حضرت عباس (ع) که نماد دینداری و وفاداری بود مشهور هستند و عشایر قشقایی هم به عشق حضرت ابوالفضل جان خود را تقدیم میهن اسلامی ایران کردند و هم وفاداری خود به ایران اسلامی را نشان دادند و برگزاری این مراسم در استانه آغاز ماه محرم به نوعی پیوند بین شهدای عشایر و شهدای کربلا است.

وی افزود: دیروز نیز مصادف با سالروز شکست خفت‌بار منافقین تروریست و کوردل در عملیات غرورآفرین مرصاد بود که اوایل انقلاب وحشتناک‌ترین جنایتها را کردند و هزاران نفر از مردم بیگناه را ترور کردند و در دوران دفاع مقدس نیز پیاده نظام و جاسوس صدام بودند و علیه ملت خود می‌جنگیدند و همین تروریستهای جنایتکار امروزه در پناه غرب بزک شده و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

حسینی افزود: با پذیرش آتش بس و قطعنامه 598 از سوی ایران، منافقین توسط صدام تجهیز شده و از غرب کشور با هدف فتح تهران به ایران یورش بردند و پس از تصرف چند شهر مرزی جنایات زیادی در حق مردم مظلوم کورد کردند اما بلافاصله معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) فرماندهی این عملیات را به سپهبد شهید صیاد شیرازی سپرد که فرزند ایران و این ایل پهلوان‌پرور و  افتخار ایل قشقایی بود و این ارتشی دلیر توانست در کرمانشاه منافقین را زمین‌گیر کرده و این فتنه را خاموش کند و تقدیر اینگونه بود که سالها بعد نیز به دست یکی از همین تروریستهای جنایتکار به شهادت برسد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عشایر در طول تاریخ به ویژه در تاریخ معاصر و در دوران انقلاب هم پیشگام بودند افزود: عشایر همیشه ظلم‌ستیز و مدافع حق بودند و مرور تاریخ قاجار و پهلوی این مساله را اثبات می‌کند که همیشه ایل قشقایی پای کار بوده و در پیکار با استبداد و استعمار و استکبار پیشتاز بوده که از آن میان سردار اسماعیل خان مشهور به صولت الدوله را میتوان نام برد که هم در دوران مشروطه با استبداد داخلی و هم در جنگ جهانی اول با قدرت‌های جهانی و استکبار جهانی جنگید و نمونه ای مثال زدنی است.

حسینی خاطرنشان کرد: دیگر حکیم بزرگ ایل قشقایی میرزا جهانگیرخان قشقایی بود که بسیاری از علمای بزرگ معاصر از شاگردان این فیلسوف و اندیشمند بودند و شخصیتهایی مثل آیت الله بروجردی و آیت الله شاه آبادی در محضر این حکیم رشد یافته اند.

وی دفاع مقدس را اوج حماسه‌سازی ایل بزرگ قشقایی و صحنه رشادت کسانی دانست که شاید ما اسم آنها را ندانیم اما شرح ایثار آنها در وصف نمی‌گنجد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه دنیا امروز در برابر قدرت ایران زانو می‌زند و به آن معترف می‌شود و در جلسات خصوصی خود می‌گویند باید ایران را به عنوان قدرتی نوظهور بپذیریم و دیگر اسمی از گزینه‌های روی میز نمی‌آورند مرهون رشادتهای رزمندگان ما در دفاع مقدس و پس از آن شهدای امنیت و حرم و هسته‌ای و سلامت است و امروز آقای رئیسی هم افتخارش این است که با شهدا و امام راحل عهد و پیمان بسته است.

وی خاطرنشان کرد: ما هم معتقدیم هرچه خدمت کنیم کم است و اگر آنروز رزمندگان ما در خط مقدم از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند امروز ما باید در دولت خدمت کنیم.

حسینی تشریح کرد: در سیاست خارجی هم دیدیم که ناتوی عربی اسرائیلی ثمری نداشت و بلافاصله ایران به همراه ترکیه و روسیه در تهران گرد هم آمدند تا برای منطقه تصمیم بگیرند و یا در برجام در حالی که در برجام گشایشی حاصل نشد و چند شرکت وارد ایران شدند و با نهیب ترامپ خارج شدند اما امروز می‌بینیم چین و روسیه از قراردادهای سنگین با ایران می‌گویند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: در عرصه داخلی در این یکسال ریل‌گذاری و انضباط مالی شروع شده، تحول اقتصادی آغاز شده و به زودی شاهد تحولات خواهیم بود و نشاط و تحرک جای خود را به تعطیلی و رخوت و کساد خواهد داد و دولت شبانه روز دارد کار می‌کند تا شرمنده مردم و شهدا نباشد.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دلبستگی زیادی به استان فارس دارند افزود: رئیس جمهور ایران علاقه‌مند به حضور در این مراسم بودند اما به سبب سفر استانی نتواستند به این برنامه شرفیاب شوند اما در پیامی ارادت و علاقه خود به فارس و به ویژه به ایل بزرگ قشقایی را نشان دارند و علما و مفاخر و شهدای قشقایی را ستودند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به بزرگانی چون شهید سردار سلیمانی و شهید صیاد شیرازی که در دامان عشایر و ایل قشقایی پرورش یافته و حماسه ایثار را به جای گذاشته اند افزود: عشایر میخهای محکمی برای نگه داشتن خیمه این کشور هستند و تقدیم بیش از 11 هزار شهید عشایر که بیش از 3 هزار نفر آنها از ایل قشقایی بودند نشانگر عظمت آنها است.

حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد حال که عشایر نقش خود را به نحو عالی انجام دادند ما هم باید با خدمت‌رسانی و آبادانی و رفاه جواب آنها را بدهیم تا شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار