رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

مجلس در حوزه دفاع مقدس پیشگام است

«دلخوش» مجلس را پیشگام در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: هم در قانون بودجه و هم در قانون برنامه آمادگی داریم اعتبارات ویژه را در این بخش ببینیم؛ لذا نیازمند احصای ظرفیت‌های بودجه هستیم تا دولت را برای تسریع در احداث این پروژه مکلف کنیم.
کد خبر: ۵۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸ - 28July 2022

مجلس در حوزه دفاع مقدس پیشگام است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سیدکاظم دلخوش» رئیس مجمع نمایندگان گیلان در نشست بررسی روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان، موزه دفاع مقدس را آبرو و اعتبار استان دانست و اظهار داشت: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، زیرا به خاطر فداکاری و جانفشانی آنان از دین، نظام و کشور حراست شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه به زودی موزه دفاع مقدس گیلان به مکان فرهنگی، تفریحی و توریستی ماندگار برای استان تبدیل می‌شود، تصریح کرد: جلسات هماهنگی اجرای پروژه به صورت ماهانه برگزار شود و مصوبه داشته باشد تا بتوانیم گزارش عملکرد بگیریم.

وی مجلس را پیشگام در حوزه دفاع مقدس دانست و افزود: هم در قانون بودجه و هم در قانون برنامه آمادگی داریم اعتبارات ویژه را در این بخش ببینیم؛ لذا نیازمند احصای ظرفیت‌های بودجه هستیم تا دولت را برای تسریع در احداث این پروژه مکلف کنیم.

دلخوش، همه کشور‌ها را دارای موزه دفاع مقدس دانست و متذکر شد: شهدای ما بهترین بودند و امروز باید رضایت خانواده‌های آنان را جلب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جذب اعتبارت سفر رئیس جمهور به گیلان، خاطرنشان کرد: باید از منابع در اختیار نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را در نظر بگیریم تا طی دو سال آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه فرهنگی باشیم.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تکلیف فردی و مدیریتی است

سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما در عرصه زمینه سازی برای ظهور نقش دارد، اظهار داشت: امروز باید کار بزرگ شهدا را درک کنیم و راه آنان را ادامه دهیم، زیرا شهدای ما آخرالزمانی بودند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه موزه دفاع مقدس در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: عزت و اقتدار و استقلال کشور را مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم و امروز این شهدا و جانبازان و آزادگان هستند که زندگی ما را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش موزه دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت، خاطرنشان کرد: تاخیر در اجرای این پروژه زیبنده مردم گیلان نیست که با وجود فاصله هزار کیلومتری تا جبهه، هشت هزار شهید تقدیم کردند، لذا منتظر ابلاغ و اعتبار نباشید و کار را آغاز کنید و قطعا عنایت خداوند در این کار است.

سردار عبدالله پور، کمک به ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس را یک تکلیف فردی و مدیریتی دانست و افزود: امروز بسیاری از والدین شهدا را از دست دادیم و باید از فرصت باقی مانده برای ثبت و ضبط خاطرات و یادگاری‌های آنان بهره ببریم.

وی از همه مسئولان خواست عزم خود را جزم کرده و ظرف مدت دو سال آینده این موزه ۱۰ هکتاری را به سرانجام برسانند و تاکید کرد: همگان بر ساخت این موزه متمرکز شوند تا شرمنده شهدا نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار