دفاع پرس گزارش می‌دهد/

کمپین فرمایشی سعودی‌ها؛ ایران مقصر اصلی فاجعه «منا» است!

خاندان آل سعود با بی کفایتی خود فاجعه‌ای را در سرزمین منا سبب شدند که هیچ‌گاه از ذهن مسلمان جهان پاک نخواهد شد، با این حال آنها برای فرار از واقعیت‌ها به دروغ و فرافکنی در فضای مجازی متوسل شدند.
کد خبر: ۵۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ - 26September 2015

کمپین فرمایشی سعودی‌ها؛ ایران مقصر اصلی فاجعه «منا» است!

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سفر به سرزمین وحی آرزوی هر مسلمانی است، تا جامه سفید احرام بر تن کند و گرداگرد خانه خدا لبیک گویان طواف کند و دستان خواهشش را به بلندای بی نیازی معبود دراز و نجوای عاشقانه وصال را زمزمه کند.

شور حال زیارت خانه خدا و شیرینی همجواری با رسول مهربانیها در مدینه منوره خاطرهای فراموش نشدنی برای هر زائر سرزمین وحی است.

اما این روزها امت جهان اسلام داغدار حاجیانی است که به خاطر بی کفایتی و بی تدبیری خاندان مفسد آل سعود جانشان را از دست دادند؛ همان خاندانی که خود را خادم الحرمین الشریفین میدانند و آشکارا در یمن، سوریه، بحرین و عراق مسلمانان بیگناه را به خاک و خون میکشانند.

فاجعه عید قربان در منا هنگام موسم حج امسال که منجر به جان باختن صدها مسلمان بیگناه بر اثر بستن بدون هماهنگی راه و ازدحام جمعیت شد، خود گواه عدم کفایت خاندان آل سعود جهت مدیریت برگزاری فریضه حج واجب در سلامت کامل است.

با این حال رژیم آل سعود در فضای مجازی پس از ساعتها سکوت هنگام انتشار وقوع این فاجعه عظیم، جنگ روانی که نشأت گرفته از توهم آنان است، به راه انداختهاند و با ساختن هشتگهایی مانند #ایران_تقتل_الحجاج و #ایران_تقتل، ایران را مقصر اصلی وقوع این فاجعه میدانند.
 

براساس این گزارش وهابیها و طرفداران آل سعود در شبکههای اجتماعی با هدف تطهیر آل سعود و مقصر جلوه دادن ایران در فاجعه منا این هشتگ را راهاندازی کردهاند. چند ماه پیش هم در حادثه مهاباد عمده توئیتهای ضد ایرانی از سوی عربستان ارسال میشدند. لذا برخی فعالان مجازی معتقدند مزدوران آل سعود پشت این هشتگهای ضد ایرانی هستند.

در خصوص این فاجعه مصیبت بار فعال عربستانی با نام مستعار«مجتهد» که به خاطر افشای واقعیتهای پشت پرده خاندان آل سعود، شهرت و هواداران بسیاری را در شبکههای اجتماعی کسب کرده است، فاش کرد که علت اصلی وقوع فاجعه دلخراش منا، ازدحام در ایستگاه قطار برای انتقال حجاج بود.

وی نوشت: وقتی قطار پس از چند ساعت تاخیر رسید و درب قطار باز شد، حجاج برای سوار شدن یکدیگر را هل دادند و وارد قطار شدند. اما قطار حرکت نکرد و از یک سو ازدحام جمعیت داخل قطار و از طرف دیگر بسته بودن درب قطار باعث شد که احساس خفگی به آنها دست بدهد.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی «الدیار» نیز به نقل از منابع خبری خود اعلام کرد که ورود کاروان محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان با نزدیک به چهارصد نفر از نیروهای امنیتی و نظامی از جهت خلاف حرکت حجاج در منطقه منا سبب وقوع فاجعه کشته شدن بیش از 1200 نفر از حجاج شد، اما مقامات سعودی این خبرها را تکذیب کردند. چراکه مقامات عربستان سعودی با توجیهات فریبکارانه و عوامانه تلاش دارند از مسئولیت سنگین خود طفره روند و دیگران را مقصر اصلی این فاجعه قلمداد کنند.

اما کاربران ایرانی در پاسخ به این ادعای مزدوران سعودی در فضای مجازی مبنی بر مقصر دانستن ایران در فاجعه منا پیشنهاد دادهاند که فعالان فضای مجازی کمپین ضد سعودی مثل «وجوب الحرب علی السعودی»، «آل السعود نفس الصهیون»، گرفتن مدیریت حج از آل سعود  و… راهاندازی کنند تا خون شهدا پایمال نشود و بتواند بوسیله این کمپینها سیل اعتراضاتی که جهانیان به خاطر فاجعه منا متوجه آل سعود میکنند را انعکاس دهند.

گفتنی است؛ صبح روز پنجشنبه در صحرای منا هنگامی که حجاج برای رمی جمرات در حال حرکت بودند در پی ازدحام جمعیت به خاطر بسته شدن مسیر، چهار هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام دچار سانحه شوند و حدودا نیمی از آنها جان خود را از دست بدهند.

 براساس آمارهای منتشر شده تا روز شنبه کشته شدن 344 نفر از حجاج در جریان فاجعه روز پنجشنبه در سرزمین منا تایید شده و سرنوشت صدها تن همچنان نامشخص است.

بیتجربگی و بیکفایتی نیروهای پلیس عربستان بعد از وقوع این حادثه موجب وخیمتر شدن شدت بحران و افزایش میزان تلفات انسانی آن شده است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار