نصرتی شهردار قزوین در همایش تجلیل از ایثارگران:

عربستان لیاقت اداره مراسم حج را ندارد

شهردار قزوین در همایش تجلیل از ایثارگران شهرداری که هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر برگزار شد، عملکرد دولت عربستان در قبال برگزاری مراسم حج را به‌شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۵۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ - 26September 2015

عربستان لیاقت اداره مراسم حج را ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، نصرتی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس نسبت به عملکرد کشور عربستان در مراسم حج امسال اظهار تأسف کرد و گفت: حاکمان سعودی حتی حاضر نمیشوند کوتاهی خود در اتفاقات رویداده را بپذیرند، نداشتن لیاقت در اداره این مراسم را بپذیرند، مراسمی که حداقل 1400 سال در حال برگزاری است، آنها فقط میگویند این اتفاقات طبیعی است و نشئتگرفته از کوتاهی خود زائرین است.

وی ادامه داد: مردم ایران به مناسبت فرارسیدن این ایام، هفته دفاع مقدس، عید قربان و عید غدیر خوشحال بودند ولی بخشی از این خوشحالی تبدیل به عزا شد، مقام معظم رهبری 3 روز را عزای عمومی اعلام نمودند، با توجه به آمار و در مقام مقایسه حضور 60 هزارنفری حجاج ایرانی نسبت به آمار 3 میلیونی در مراسم حج امسال و به طبع آن در آمار تلفات و صدمات جانی، نشاندهنده دلیل اعلام عزای عمومی از سوی رهبری است.

شهردار قزوین در ادامه و در خصوص دفاع مقدس گفت: یکزمانی در جنگ دشمن و پشتیبانانش مشخص بودند، ولی در حال حاضر برای نسل جدید کار واقعاً دشوار است، نسل امروز باید پاسخگو باشد که چه امانتی در اختیار ماست و چگونه باید آن را به نسلهای بعدی خود بسپارد، این نوع یادوارهها، پاسداشتها، مراسمات و بزرگداشتها میتواند به این قضیه کمک کند.

وی در ادامه صحبتهای خود به نقش فیلم و تصویر در انتقال ارزشهای دفاع مقدس پرداخت و گفت: دومین قسمت از برنامه "مردان هور" پخش شد که پخش این برنامه خیلی بهموقع بود که انشاءالله قسمتهای بعدی ضبطشده آن پس از آماده شدن پخش شود، این برنامههای ضبطشده از خانواده معظم شهدا مطمئناً تأثیر خودش را دارد.

مهندس نصرتی در پایان گفت: امیدوارم این تأکیدات بهصورت سینهبهسینه به نسل امروزی و نسلهای بعدی انتقال پیدا کند و ارزشهای دفاع مقدس را بااقتدار به نسلهای بعدی بسپاریم، امیدوارم همه ما امانتداران خوبی در این زمینه باشیم.

پس از سخنرانی شهردار قزوین، صدیقی از رزمندگان دفاع مقدس ضمن خاطره گویی از همرزمش شهید "اکبری رضایی" به دلایل مقدس بودن جنگ 8 ساله اشاره کرد و گفت: در 3 شهریور 1320 و در حین جنگ جهانی دوم، ایران بهطور کامل اعلام بیطرفی کرد، اما به دلیل حضور جمع کثیری از کارشناسان آلمانی در ایران و درزمینهٔ های راهسازی، راهآهن و ...، متفقین ازجمله انگلستان و روسیه اصرار به اخراج آلمانیها از ایران داشتند، آنها میگفتند اگر کارشناس نظامی میخواهید، کارشناس در راهآهن و یا دیگر صنایع میخواهید ما به شما میدهیم ولی این آلمانیها را از کشورتان خارج کنید.

صدیقی ادامه داد: نهایتاً متفقین تصمیم گرفتند از شمال و جنوب به ایران حمله کنند، روسیه در شمال از 3 جبهه "ماکو، خوی، تبریز"، "انزلی، رشت، قزوین" و "شمال خراسان تا مناطقی از مازندران و سمنان به کشور حمله کردند، انگلیس نیز در جنوب از 2 جبهه "اروندرود و سپس اهواز و بعد آن مرکز ایران" و "خسروی و سپس کرمانشاه و بعد آن مرکز ایران" به کشور حمله کرد.

وی گفت: روسیها از شمال و انگلیسیها از جنوب بهسوی داخل ایران حرکت کردند و نهایتاً در 23 شهریور کشور را تصرف کردند، دو روز بعد نیز رضاخان رفت، یعنی ظرف 20 روز متفقین با اتحادشان همه کشور را گرفتند.

صدیقی در مقایسه این تجاوز با تجاوز رژیم بعثی گفت: موضوع دوم دفاع مقدس در سال 59 است که این مقدس بودنش مهم است، فاصله خرمشهر تا مرز عراق کمتر از هزار متر هست، به گواه تاریخ 34 روز طول کشید تا خرمشهر به تصرف عراق دربیاید، عراق در آن زمان قویترین ارتش زرهی منطقه خاورمیانه را داشت، مجهزترین تجهیزات زمینی و هوایی و پشتیبانی و کمک مستقیم و غیرمستقیم از سوی 36 کشور به عراق تزریق میشد، سال 1320 ظرف 20 روز کل کشور به تصرف دشمن درآمد و در سال 1359 ظرف 34 روز تنها قطعهای از این کشور یعنی خرمشهر به تصرف عراق درآمد، آنها بازور که بعدازآن نیز پس گرفته شد.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان گفت: دلیل این تفاوت این است که مسجد معیار و مبنای مقاومت شد، ما در پشتبام مسجد جامع خرمشهر هزاران بطری کوکتل دیدیم و اینگونه 34 روز مقاومت کردیم، صدام آرزوی فتح 3 روزه تهران را با خود به گور برد، هفته دفاع مقدس هفته ایست اسطورهای، باید ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم تا بدانند چه شد که رزمندگان ما نگذاشتند سر گربه که همان نقشه کشورمان است زده شود، کشوری که روزی نقشهاش شیر ایستاده بود و بعدها گربه نشسته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها