فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای «سوباشی» در همدان

امیر سرتیپ دوم «اسدی» از برگزاری یادواره شهدای «سوباشی» در روز نهم مرداد، در حسینیه امام خمینی (ره) همدان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ - 30July 2022

برگزاری یادواره شهدای «سوباشی» در همدانامیر سرتیپ دوم ستاد «علی اسدی» فرمانده فرماندهی منطقه پدافند هوایی غرب کشور (شهدای سوباشی) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، از برگزاری یادواره سایت رادار سوباشی خبر داد و اظهار داشت: این یادواره با حضور ۸۰ نفر از همرزمان شهدای سایت رادار سوباشی از سراسر کشور، فرماندهان لشکری، مسئولین کشوری و خانواده شهدا در روز (یکشنبه) نهم مرداد ساعت ۱۰، در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با این یادواره، نمایشگاه تجهیزات پدافندی و طرح مردم‌یاری شامل تست رایگان دیابت و فشار خون برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد اسدی بیان داشت: سایت رادار سوباشی به عنوان یکی از مهمترین سایت‌های راداری کشور نقش ویژه‌ای در مقابله با تهاجمات هوایی رژیم بعثی عراق، در زمان جنگ تحمیلی داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان بعثی از فضای آتش بس بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ برای انهدام این رادار استفاده کردند، متذکر شد: جنگنده‌های «میگ ۲۵» عراق که در بمباران شهر‌های غربی کشور شکست خورده بودند، در بازگشت از مأموریت، با چند موشک لیزری که از فاصله دور شلیک شده بود، اتاق عملیات سایت راداری «سوباشی» را منهدم کردند.

فرمانده فرماندهی منطقه پدافند هوایی غرب کشور با اشاره به شهادت مظلومانه ۱۹ سرباز جان بر کف سایت رادار سوباشی، گفت: این شهدا باید همچون شهدای عملیات مرصاد معرفی شوند که این امر نیازمند تبلیغات بیشتری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار