محرم سبب حیات دین مبین اسلام است

شورای هیئات مذهبی استان مازندران به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع) بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۳۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 30July 2022

محرم سبب حیات دین مبین اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، شورای هیئات مذهبی استان مازندران به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع) بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً»

 پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود: براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.

بار دیگر عطر دل انگیز محرم در فضای زمان و مکان پیچید و خاطره جانبازی و رشادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را در یاد‌ها و دل‌ها زنده کرد. محرم آمد و پیام عدالت خواهی و ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان‌ها طنینی دوباره افکند.

محرم سرمایه گرانقدر جهان اسلام و سبب حیات و زنده نگه داشتن دین مبین اسلام است و ما هیئت‌های مذهبی استان مازندران جهت حفظ این سرمایه عظیم معنوی و گسترش و رونق مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان و شهدای گلگون کفن دشت کربلا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد لذا تقویت و باشکوه برگزار نمودن مراسمات سوگواری را وظیفه‌ای همگانی می‌دانیم.

یادآوری نهضت حسینی، مسئولیت حفظ استمرار این حرکت مقدس و ترسیم آثار و ابعاد آن در جان و قلب مردم و اصلاح جامعه و نبرد با ظلم و فساد و دفاع از مظلومین، مستضعفین و محرومین درهر جای جهان بر دوش پیروان اهل بیت علیهما السلام و هیئات مذهبی است.

مردم شریف و ولایتمدار استان مازندران امسال هم در شرایطی به استقبال ماه محرم می‌روند که همچنان میهن اسلامی درگیر ویروس منحوس کروناست.

متدینین جامعه اسلامی ما در این دوسال اخیر به‌خوبی ثابت کردند که با توصیه پذیری از رهبر معظم انقلاب و بزرگان خود، به زیباترین وجه جلوه‌های همدلی، ایثار و مودت را در همراهی با کادر درمانی و بهداشتی کشور به تصویر می‌کشند و در این ایام نیز، این عزاداران سالار شهیدان هستند که بیش از دیگران به توصیه‌های بهداشتی عمل خواهند کرد و در کنار آن اجازه نخواهند داد علی رغم شیطنت‌های رسانه‌ای دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) در فضای مجازی، مجالس ذکر و عزای امام حسین علیه‌السلام کم‌فروغ شود؛ لذا عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و هیئات مذهبی استان لاله خیز مازندران با تاسی از رهبر معظم انقلاب مراسمات عزاداری محرم امسال را با حرارتی مضاعف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

امید است با دعای خیر حضرت ولیعصر (عج) صاحب‌عزای اصلی مجالس عزاداری این بلیّه عالم‌گیر کرونا، از سر همه بشریت به‌ویژه جهان اسلام دفع و رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار