مدیر‌کل اداره اوقاف و امور خیریه ‌قزوین:

فلسفه قیام سیدالشهدا در امتداد فلسفه غدیر است

حجت‌الاسلام مجیدی گفت: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد امر امامت و ولایت در جامعه به فراموشی سپرده می‌شد بنابراین مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) ادامه راه و مسیر غدیر است.
کد خبر: ۵۳۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 30July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ‌امروز (شنبه) در مراسم سوگواری و عزاداری حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) در جمع فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین با تشریح فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد امر امامت و ولایت در جامعه به فراموشی سپرده می‌شد بنابراین مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) ادامه راه و مسیر غدیر است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه خالی از امر ولایت و امامت، پوسته ظاهری از دین باقی می‌ماند تصریح کرد: هدف اصلی از قیام کربلا زنده کردن امر امامت و ولایت در جامعه است.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: امروز اگر بحث ولایت در جامعه فراموش شود، کربلای دیگر شکل خواهد گرفت اما این بار امام معصوم به کربلا نخواهد و شهید نخواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: درس امروز کربلا برای همه ما ایستادن پای امام معصوم (ع) و حمایت از نایب ایشان است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: امروز لازمه جامعه انتظار این است که پای امام معصوم (ع) بایستد و یادمان باشد که اگر غدیر و جریان سقیفه تکرار شود و از امامت و ولایت حمایت نشود عواقبش گریبان همه جامعه را فراخواهد گرفت و همه ما متضرر خواهیم شد.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه امروز فریضه جهاد تبیین تکلیف تک تک افراد جامعه است تصریح کرد: راه رسیدن به خدا راه امامت و ولایت است و هرکسی خود را سرباز ولایت می‌داند باید نسبت به تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود امروز جامعه بیان داشت: دلیل اصلی معضلات کشور دور شدن از مسیر ولایت و دل سپردن به جبهه استکبار است.

این مسئول ادامه داد: امروز دلیل همرنگ شدن برخی از افراد با جریان دشمن به دلیل ضعف اعتقاد به دین و سیدالشهدا نیست، بلکه به دلیل کمرنگ شدن خودباوری و تلقین تحقیر و خودکم بینی در جامعه است.

وی ابراز داشت: امروز با جهاد تبیین باید مولفه عزت و خودباوری و عدم ذلت پذیری در جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام مجیدی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تئوری و راهبرد امروز ما راهبرد تدافعی نیست بلکه راهبرد حمله است و اگر می خواهیم حسینی باشیم و حسینی بمانیم باید در مسیر مکتب ولایت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها