مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ورزقان:

از بیان مطالب منافی با عزت حسینی (ع) در عزاداری‌ها پرهیز شود

حجت‌الاسلام «احمدی» گفت: حماسه عاشورا تجلی عزت است و سراسر نهضت امام حسین (ع) تا شهادت آن حضرت، تحقق مفهوم عزت و درس ارجمندی و شرافت است؛ لذا در عزاداری‌ها باید مراقب بود که مبادا کلامی و سخنی به زبان بیاوریم که با عزت حسینی منافات داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ - 30July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «رجب احمدی» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ورزقان، امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه برنامه‌های ماه محرم که در مسجد جامع ورزقان با حضور فرماندهان و مسئولین این شهرستان برگزار شد، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را صاحبان حقیقی عزاداری محرم و صفر دانست و اظهار داشت: عظمت مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و ادب اسلامی اقتضا می‌کند، ورود به عزای امام حسین (ع) با اذن صاحبان این عزا باشد.

وی در ادامه بر اهمیت تبیین درس‌های عاشورا در برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله(ع) تأکید کرد و گفت: گذشت زمان و فشارها و خباثت‌های دشمنان هیچ‌گاه نتوانسته از عظمت و شکوه عزاداری امام حسین (ع) بکاهد و آثار و عظمت عاشورا آنچنان زمان و قلب‌ها را تسخیر کرده که عزای اباعبدالله (ع) روزبه‌روز زنده‌تر و نام امام حسین (ع) پر رونق‌تر از گذشته می‌درخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ورزقان با بیان اینکه نور اباعبدالله الحسین (ع) خاموش شدنی نیست، اظهار داشت: حماسه عاشورا تجلی عزت است و سراسر نهضت امام حسین (ع) تا شهادت آن حضرت، تحقق مفهوم عزت و درس ارجمندی و شرافت است؛ لذا در عزاداری‌ها باید مراقب بود که مبادا کلامی و سخنی به زبان بیاوریم که با عزت حسینی منافات داشته باشد، مبادا مطلبی خوانده و بیان شود که عزت حسینی را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه در روضه‌ها و مرثیه‌ها باید روحیه شجاعت، فداکاری، ایثار، از خودگذستی و ایستادگی در برابر ظالمین و مستکبرین بروز و ظهور داشته باشد، تصریح کرد: نهضت عاشورا عزت‌آفرین و آزادی‌بخش است و به جامعه حیات هدیه می‌کند؛ عاشورا ترویج اسلام و ایمان حقیقی و امام حسین (ع) جلوه‌ای درخشنده از انسان با ایمان است، لذا در عزاداری‌های آن حضرت ایمان حقیقی باید ترسیم و تعریف شود.

«احمدی» با بیان اینکه روضه‌خوانی‌ها و مرثیه سرایی‌های محرم و صفر باید از کتب معتبر نقل شود، تاکید کرد: هر روضه‌ای و هر خواب و نقل ضعیفی که با عزت و عظمت اباعبدالله (ع) در تضاد است را نباید در مجالس امام حسین (ع) نقل کرد؛ روضه‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها باید از منابع و کتب معتبر و مستند باشد.

وی با اشاره به سیره و تأکیدات معصومین (ع) در برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع)، تصریح کرد: نگاهی به زندگی ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهد که آن حضرات همواره مردم را به ذکر مصیبت‎های امام حسین (ع) و برگزاری هرگونه عزاداری آن حضرت، سفارش می‌کردند که نشان دهنده اهمیت نهضت حسینی در بقای اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار