نماینده مردم در مجلس:

آژانس انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای صهیونیست‌ها بازرسی کند

رضازاده گفت: باید نسبت به اقدامات هسته‌ای غیرصلح‌آمیز اسرائیل که عضو NPT نیز نمی‌شود، شکایت شود.
کد خبر: ۵۳۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ - 30July 2022

آژانس انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای نظامی صهیونیست‌ها بازرسی کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یعقوب رضازاده» عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت رسیدگی آژانس بین المللی انرژی اتمی به وضعیت پیشرفت هسته‌ای نظامی رژیم صهیونیستی که در راستای توسعه سلاح صورت می‌گیرد، اظهار داشت: رژیم نامشروع اسرائیل با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی به صورت غیرقانونی، غیرانسانی و غیر بشری در حوزه هسته‌ای فعالیت می‌کند و تهدیدی برای امنیت کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های جهان است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که این رژیم و آمریکا حافظ منافع یکدیگر هستند، اجازه فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی و حتی گسترش و اشاعه آن در سطح سلاح‌های هسته‌ای به اسرائیلی‌ها داده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه علت عدم توجه آژانس بین المللی اتمی حمایت آمریکایی‌ها از آن‌ها است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و کشور‌های اروپایی به فعالیت‌های غیربشری هسته‌ای خود ادامه می‌دهد از این رو آژانس بین المللی اتمی باید نسبت به اقدامات هسته‌ای رو به پیشرفت اسرائیل که غیرصلح آمیز است، واکنش نشان دهد.

رضازاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای تولید انرژی و در فرایندی کاملا صلح آمیز، فعالیت هسته‌ای دارد و بار‌ها کارشناسان و بازرسان آژانس از فعالیت‌های ما بازرسی کرده اند و هیچ نمونه‌ای مبنی بر اقدام خلاف مقررات NPT بودن کشف نکرده اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در NPT نیز به صورت کاملا داوطلبانه است در حالی که فعالیت صلح آمیزی داریم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی با تولید سلاح‌های هسته‌ای در این پادمان عضو نمی‌شود و کسی هم به آن‌ها شکایتی نمی‌کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار