نماینده مرد در مجلس:

توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت سرآغاز تحول در حوزه اقتصادی است

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت سرآغاز تحول در حوزه‌های اقتصادی است و موجب می‌شود تحریم‌ها در عمل کارایی نداشته باشند.
کد خبر: ۵۳۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 30July 2022

توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت سرآغاز تحول در حوزه اقتصادی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت، اظهار داشت: واقعیت این است که اگر برجام هم احیا شود و کشورمان FATF را امضا کند، باز هم غربی‌ها دست از زیاده خواهی و اقدامات ضدایرانی بر نمی‌دارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: روس‌ها عضو کانال مالی سوئیفت هستند، اما در حوادث اخیر مشاهده شد که غربی‌ها آن‌ها را تحریم پولی و مالی کردند لذا باید به سراغ کانال‌های جایگزین مالی برویم.

وی با اشاره به کانال پولی-مالی که میان تهران و مسکو در حال شکل گیری است باید به دیگر کشور‌ها نیز تعمیم و توسعه یابد، ادامه داد: در واقع کانال مالی سوئیفت به ابزاری برای اعمال فشار غرب بر کشور‌های مستقل تبدیل شده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه غرب همواره فریبکار و دروغگو بوده و هیچگاه به تعهداتشان در مقابل ایران عمل نمی‌کنند، افزود: به عنوان مثال به دلیل تحریم‌های پولی-مالی مشاهده شد که مسیر واردات واکسن به کشورمان بسته بود تا زمانی که تولیدات داخلی در این عرصه تحریم‌ها را خنثی کرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک می‌توان اذعان کرد توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت سرآغاز تحول در حوزه‌های اقتصادی است و موجب می‌شود تحریم‌ها در عمل کارایی نداشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار