برپایی نشست راویان دفاع مقدس قم با حضور سرلشکر «صفوی»

نشست راویان دفاع مقدس استان قم با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سالن شهید اخلاقی ستاد سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 31July 2022

برپایی نشست راویان دفاع مقدس قم با حضور سردار سرلشکر «صفوی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس ازقم، نشست مجمع راویان دفاع مقدس استان قم با حضور سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سالن شهید اخلاقی ستاد سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدتقی ارزندی دبیر مجمع، با اشاره به اینکه مجمع راویان دربرگیرنده راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس از تمامی رده‌های نیرو‌های مسلح و قشر‌های مردمی هستند، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کرد.

همچنین سردار حسین کاجی راوی دفاع مقدس، در سخنانی بر ضرورت نگاه و رویکردی نو به مقوله روایتگری ایثار و شهادت در قشرهای مختلف جامعه همراه با بیان خاطراتی در این مورد، تاکید کرد.

در ادامه، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با یادآوری ایام عملیات ظفرمند مرصاد در مرداد سال ۱۳۶۷، یاد و خاطره سردار شهید محمود اخلاقی از شهدای بزرگوار این عملیات را گرامی داشت.

نشست فوق، با سخنرانی سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا پیرامون روایتگری و ثبت تاریخ شفاهی ادامه یافت.

در پایان از ۵ تن از فعالان عرصه ایثار و شهادت به نام‌های رضا حافظی به سبب تلاش در جمع آوری و ثبت خاطرات پیشکسوتان، علیرضا صداقت جمع آوری و تدوین بیش از ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، زهره ماشاءاللهی برادر زاده دو شهید و تهیه کننده برنامه رادیویی با مرام ها، مجتبی سیاری فعال در عرصه اردو‌های راهیان نور و مکتب حاج قاسم و سردار حسین کاجی راوی و پیشکسوت ایثار و شهادت، با اهداء هدایایی تقدیر شد.

همچنین فرمانده سپاه استان قم و مجمع راویان، با اهداء تابلوفرش تصویر سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به سردار صفوی، از این همرزم شهید زین الدین تقدیر کردند.

در نشست فوق، علی اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها