فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد؛

بازگشت پیکر سردار بی‌سر مدافع حرم «عبدالله اسکندری» به وطن

سردار ‌«بوعلی» گفت: بعد از گذشت ۸ سال فراق و دوری از یکی از بزرگترین افتخارات ایران اسلامی و استان فارس، سرانجام پیکر سردار بی‌سر مدافع حرم شهید «عبدالله اسکندری» به وطن باز می‌گردد.
کد خبر: ۵۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ - 31July 2022

بازگشت پیکر سردار بی‌سر مدافع حرم«سردار عبدالله اسکندی» به وطنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ پاسدار «یدالله بوعلی» فرمانده سپاه فجر فارس امروز به سراغ خانواده شهید عبدالله اسکندری رفته و خبر خوش بازگشت پیکر این شهید را به خانواده ایشان اعلام کردند.

در خرداد سال ۹۳ فیلم و خبری در رسانه‌های دنیا از سوی وحشی‌ترین و شقی‌ترین تروریست‌هایی که بشریت به خود دیده بود، منتشر شد و آن بازی کردن گروهک تروریستی داعش با سر جدا شده از یکی از شهدای مدافع حرم بود. بعد از جست‌وجو مشخص شد که این سر متعلق به پیکر شهید سردار عبدالله اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم استان فارس است که داغی بزرگ در دل خانواده و تمام دوستداران راه حق و حقیقت نشاند.

از آن سال تاکنون اقدامات متعددی برای بزرگداشت این شهید بزرگوار که به سردار بی سر مدافع حرم شهره یافته است، انجام شد. از آنجا که پیکر این شهید بزرگوار به وطن بازنگشت و خانواده شهید این بزرگوار شرط داعش را نپذیرفتند که به جای تحویل پیکر شهید عزیزشان، ۳ اسیر داعشی را آزاد کنند، در سال ۹۶ پویشی برای احداث مقبره و یادمانی برای شهید اسکندری در گلزار شهدای شیراز و در جوار آرامگاه شهید دوران راه‌اندازی شد و در نهایت در بهمن همان سال این مقبره با حضور سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد.

و اما امروز خبر خوش بازگشت پیکر مطهری سردار بی‌سر مدافع حرم به گوش رسید و سردار سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس با حضور در منزل این شهید بزرگوار، خبر خوش بازگشت پیکر این شهید را به خانواده ایشان اعلام کردند.

‌فرمانده سپاه فجر فارس بیان داشت: پیکر مطهر شهید بی‌سر، حاج عبدالله اسکندری روز پنج‌شنبه بناست که به شیراز منتقل شود. با هماهنگی و اخذ نظری که از خانواده شهید به خصوص همسر ایشان داشتیم، به یاری خدا مراسم تشییع در روز شهادت امام حسین(ع) یعنی روز عاشورا انجام خواهد شد.

وی افزود: از روزی که پیکر شهید وارد شیراز می‌شود تا روز عاشورا  دو روز وقت داریم که برنامه‌های دیگری در مقدمه تشییع باشکوه در شیراز داشته باشیم که آن برنامه‌ها هم با نظر مسئولان استان و خانواده عزیز شهید حتماً مورد بررسی قرار گرفته و اعلام خواهیم کرد.

بوعلی در خصوص مکان خاکسپاری پیکر شهید گفت: این مسئله هم بستگی به نظر خانواده شهید دارد اما حتماً در گلزار شهدای شیراز و احتمالاً در همان مکان مقبره ایشان به خاک سپرده خواهند شد.

‌این شهید عزیز در استان حما و در مقر یک گروهک تروریست به نام جیش العزه بر خلاف اسمشان که مایه تنفر همه جامعه بشری را ایجاد کردند، به شهادت رسیدند و در آنجا پیکر ایشان پیدا و به ایران منتقل شده ‌و روال مربوطه یعنی آزمایش ژنتیک بر اساس اصول علمی انجام و ثابت شد این پیکر متعلق به شهید اسکندری است و برابر برنامه‌ریزی که شده پیکر در حریم رضوی طواف می‌شود و در تهران تشییع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار