اقتدار میدان-۴/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

زینبیون؛ دلاورمردان میدان مبارزه با داعش/ امام خامنه‌‌ای: زینبیون خیلی خوب مجاهدت می‌کنند

مبارزان و مجاهدان پاکستانی «لشکر زینبیون» در دوران حضور خود در کشور سوریه همیشه در سخت‌ترین میدان‌ها حاضر شده و دشوارترین نبرد‌ها را با موفقیت به سرانجام می‌رساندند.
کد خبر: ۵۳۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰ - 01August 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بیش از ۱۰ سال قبل بود که خبر رسید تروریست‌های تکفیری داعشی با استفاده از اوضاع نامناسب و ناپایدار امنیتی در «سوریه» آن هم با حمایت و پشتیبانی دنیای غرب و به خصوص «آمریکا» در این کشور اعلام موجودیت کردند و با استفاده از خشونت و وحشی‌گری تمام در حال قتل عام و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه «سوریه» هستند.

به‌دنبال انتشار گسترده این خبر و موج ترس و وحشتی که در میان مردم «سوریه» و مردم کشور‌های منطقه به خصوص «عراق» و «لبنان» شکل گرفت، شاهد تشکیل گروه‌های مبارز مردمی در کشور‌های مختلف و اعزام آن‌ها به «سوریه» برای نبرد و مقابله با تروریست‌های تکفیری داعشی بودیم. در این میان، مسلمانان پاکستان از نخستین کسانی بودند که به سرعت دست به کار شده و گروهی را برای اعزام به «سوریه» و مقابله با «داعش» تشکیل دادند.

زینبیون؛ دلاورمردان میدان مبارزه با داعش/ انجام سخت‌ترین عملیات‌ها در سوریه

البته متاسفانه تشکیل گروه و اعزام نیرو‌ها به کشور «سوریه» به دلیل اینکه سرویس‌های اطلاعاتی «پاکستان» از گذشته تا امروز همواره شیعیان این کشور را زیر نظر داشته و دارند به این سادگی‌ها هم امکان‌پذیر نبود و مبارزان مسلمان پاکستانی با دشواری‌ها و سختی‌های بسیار فراوانی موفق شدند تا خودشان را به «سوریه» برسانند.

همزمان با این موضوع، در سال ۱۳۹۲ بود که عده‌ای از جوانان پاکستانی که بخش قابل توجهی از آن‌ها را طلاب تشکیل می‌دادند و در «ایران» حضور داشتند تصمیم گرفتند تا اجتماعی را در «تهران» برگزار کنند که این موضوع در نهایت به تشکیل هسته اولیه «زینبیون» که متشکل از ۲۴ نفر بودند با هدف اعزام به «سوریه» و دفاع از حرم اهل بیت (ع) انجامید.

زینبیون؛ دلاورمردان میدان مبارزه با داعش/ انجام سخت‌ترین عملیات‌ها در سوریه

هنوز چند ماهی از تشکیل گروه زینبیون نگذشته بود که اولین گروه از آن‌ها در اوایل سال ۱۳۹۳ توانستند خودشان را به کشور سوریه برسانند. اعضای این گروه مبارز پاکستانی به محض رسیدن به سوریه نبرد خود را با تروریست‌های تکفیری داعشی آغاز کردند. بر این اساس پس از اعلام خبر آغاز نبرد آن‌ها در سوریه به سرعت شاهد افزایش تعداد داوطلبان پاکستانی برای اعزام به سوریه و مبارزه با داعش بودیم.

همزمان با سرعت بالای تحولات میدانی در سوریه و انتشار بیش از پیش اخبار نبرد‌ها و موفقیت‌های گروه «زینبیون» در این کشور شاهد افزایش بسیار فراوان و غیرقابل پیش بینی درخواست عضویت بودیم به صورتی که در ظرف مدت کوتاهی با اضافه شدن نفرات و نیرو‌های فراوان، این گروه در ابتدا به «تیپ» تبدیل شد و در ادامه روند رو به رشد فعالیت و عملکرد خود به «لشکر» ارتقاء پیدا کرد.

نکته مهم و جالب توجه درمورد «لشکر زینبیون» عملکرد بسیار خوب، موثر و به موقع آن‌ها در جریان نبرد با «داعش» بود به صورتی که آن‌ها پس از نخستین دقایق استقرار در سوریه با نیرو‌های کتائب سیدالشهداء (ع) عراق تجمیع شده و به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) در اطراف زینبیه و همچنین در جوار مرقد مطهر حضرت زینب کبری (س) مستقر شدند.

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعاتی که پیرامون فعالیت‌ها و عملکرد «لشکر زینبیون» در دست موجود است باید بگوییم که این مبارزان پاکستانی در ۴ قالب «رزمنده»، «روحانی»، «پزشک» و «بهیار» در دوران تاخت و تاز گروه تروریستی تکفیری داعش در عملیات‌های آزادسازی و تثبیت مناطق مختلف و متعددی، چون «حلب»، «نبل و الزهرا»، «تدمر»، «حما» و حاشیه دمشق، حضور تاثیرگذاری داشتند و صد‌ها شهید را تقدیم کردند.

زینبیون؛ دلاورمردان میدان مبارزه با داعش/ انجام سخت‌ترین عملیات‌ها در سوریه

نکته بسیار جالب پیرامون نقش و جایگاه «لشکر زینبیون» در جبهه‌های نبرد سوریه این بود که اعتماد و اطمینان فرماندهان جبهه مقاومت به عملکرد لشکر زینبیون آنقدر بالا بود که نبرد پایانی و تعیین‌کننده با «داعش» در سوریه که منجر به نابودی این شجره خبیثه شد، به فرماندهی سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و با دلاوری و خط‌شکنی نیرو‌های زینبیون در منطقه «البوکمال» انجام شد.

بهتر است که بدانید امروز گلزار شهدای قم مدفن بسیاری از شهدای لشکر محبوب «زینبیون» پاکستان است. اما متاسفانه سخت‌گیری‌های دولت پاکستان طی سالیان گذشته در رابطه با شیعیان به خصوص مدافعان حرم پاکستانی آنقدر شدید بود که امکان بازتاب رسانه‌ای شهادت و تشییع شهدای زینبیون انگونه که باید و شایسته آن‌ها است تا امروز امکان پذیر نبود.

زینبیون؛ دلاورمردان میدان مبارزه با داعش/ انجام سخت‌ترین عملیات‌ها در سوریه

بهمن ماه سال ۹۷ وزارت خزانه‌داری آمریکا نام لشکر «زینبیون» را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. لشکر زینبیون در واکنش به این تحریم‌ها در بیانیه‌ای خطاب به دولتمردان آمریکایی اعلام کرد: «حتما اخبار نحوه مبارزه و خوب جنگیدن لشکر زینبیون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به گوش‌تان رسیده است. پس بدانید در قاموس فرهنگ مبارزاتی اسلام ترس و تهدید معنا ندارد و تصمیمات و نگاه‌های خباثت‌آمیز آمریکا و اذنابش باعث وحدت و انسجام جبهه اسلام خواهد شد و آمادگی سربازان فدایی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی را بیشتر خواهد نمود».

در پایان باید به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به خانواده یکی از شهدای مدافع حرم در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۵ توجه کنیم که فرمودند: «زینبیّون خیلی خوب می‌جنگند؛ خیلی خوب مجاهدت می‌کنند. سلام من را به پدر‌ها و مادر‌ها و خانواده‌هایشان برسانید».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها