معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور مطرح کرد؛

توجیه نبودن مرزبانی افغانستان علت درگیری مرزی با ایران

میراحمدی علت درگیری روز یکشنبه در مرز با افغانستان را توجیه نبودن نیروهای افغانستانی به حدود و جغرافیای مرزی با ایران دانست.
کد خبر: ۵۳۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ - 01August 2022
توجیه نبودن مرزبانی افغانستان علت درگیری مرزی با ایرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله در روز گذشته تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز زدند و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با خویشتنداری و جلوگیری از تشدید تنش، مساله را مدیریت کرد و خاتمه داد.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه روز یکشنبه در همین منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدام تحریک‌آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تیراندازی اقدام کردند.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ تیراندازی را دادند و در ساعت یک و نیم بعداز ظهر و پس از حدود یک ساعت درگیری محدود، این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاتمه یافت.
 
میراحمدی خاطرنشان کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان نسبت به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه شوند و این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است تا این اتفاق باعث تنش‌هایی میان دو طرف نشود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها