مدیرکل بنیاد شهید زنجان تاکید کرد؛

انجام نصب بارکدهای دیجیتالی و سیستم‌های نورپردازی در موزه شهدای زنجان

«نیک‌بخش» گفت: نصب بارکدهای دیجیتالی و سیستم‌های نورپردازی باید در موزه شهدای استان زنجان انجام شود.
کد خبر: ۵۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ - 01August 2022

به‌گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «امیرعلی نیک‌بخش» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز در دیدار «سید سعید صفوی» با مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اظهار داشت: موزه شهدای زنجان باید هر چه سریع‌تر از این وضعیت خارج و ساماندهی شود و درهای آن به روی گردشگران گشوده شود؛ زیرا مردم همچنان به دیدن یادگاری شهدا علاقه‌مند هستند و نگهداری تمام این آثار برای نسل‌های آینده الزامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در خون مردم این استان ریشه دوانده است و موزه شهدا در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنایی نسل جدید به‌ویژه جوانان و نوجوانان با سیره شهدا باید فعال‌تر عمل کند.

وی عنوان کرد: نصب سیستم‌های نورپردازی طرحی است که دارندگان گوشی‌های هوشمند با نصب نرم‌افزار بارکد خوانی می‌توانند از این بارکدها استفاده کنند. و نصب سیستم‌های نورپردازی جدید در موزه شهدا زنجان باعث می‌شود که ارزش‌های فنی و هنری عناصر، فضاها و تزئینات و معانی واقعی پنهان در معماری این بنای تاریخی و اشیاء موجود در موزه برای گردشگران نمایش داده شود.

نیک‌بخش با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این سیستم موجب سهولت در خدمات‌دهی موزه‌ها می‌شود، بیان داشت: «چنانچه بازدیدکنندگان بسیاری از موزه‌ها وجود داشته باشد سیستم رمزینه پاسخ سریع، بسیاری از مشکلات را در این حوزه حل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این دیدار عنوان کرد: گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی، جزو وظایف ذاتی، اخلاقی و دینی ما است.

صفوی به ساماندهی موزه شهدای زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه این اقدام می‌تواند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: این استان می‌تواند به الگویی برای استان‌های دیگر تبدیل شود و عملیات نورپردازی در بناهای تاریخی شهر زنجان ازجمله موزه شهدا به‌زودی توسط شورای شهر زنجان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها