معرفی کتاب؛

«پهلوان اسماعیل»

کتاب «پهلوان اسماعیل» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات شهید «اسماعیل پناهی»، در ۲۱۶ صفحه توسط «امیرحسین انبارداران» گردآوری و تدوین شده است.
کد خبر: ۵۳۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۸ - 02August 2022

«پهلوان اسماعیل»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، کتاب «پهلوان اسماعیل» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات شهید «اسماعیل پناهی»، در ۲۱۶ صفحه توسط «امیرحسین انبارداران» گردآوری و به کوشش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری منتشر شده است.

شهید «اسماعیل پناهی» متولد هفتم مهر سال ۱۳۴۰ در روستای «شیخ‌شبان» از توابع شهرستان «شهرکرد»، سال ۱۳۵۹ به خدمت سربازی اعزام و در حالی که حدود ۲۰ روز به انتهای دوره آموزشی‌اش مانده بود، جنگ تحمیلی آغاز شد.

وی پس از اتمام خدمت سربازی به عضویت بسیج و سپس به سپاه ملحق شد و ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۴ در اروند بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب «پهلوان اسماعیل» آمده است:

«در همه کار‌ها پیش‌قدم می‌شد؛ این روش او مصداق نوعی فداکاری بود؛ مرامش هم پهلوانی بود. فردی بود که نیرو‌ها و امکانات موجود را به‌خوبی می‌گرفت. هروقت و هرجا به یک کار ضربتی نیاز بود، اسماعیل جلو می‌آمد و مشگل‌گشا بود... آچار فرانسه سپاه شهرکرد لقب گرفته بود...

آمده بود سوسنگرد که برای پادگان «شهید منظری» سوله بسازد. چنان پرقدرت و پرتوان کار می‌کرد که نیرو‌های کنارش حیرت می‌کردند و به او می‌گفتند این‌طوری که تو کار می‌کنی و سوله می‌سازی، اگر بیرون از سپاه قرارداد پیمان‌‌کاری ببندی میلیاردر می‌شوی. اسماعیل لبخند می‌زد. کسی چه می‌دانست که اسماعیل با خدا معامله کرده است و مزد این معامله سودمند را با شهادت از پروردگارش گرفت».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار