نماینده مردم در مجلس:

حل مشکلات کشور از طرف دولت با جدیت دنبال می‌شود

قادری با بیان اینکه دولت اقدامات ارزشمندی را در زمینه دیپلماسی اقتصادی شروع کرده است، گفت: توسعه تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه می‌تواند گره‌گشای حل مشکلات اقتصادی کشور باشد و این سیاست از طرف دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ - 01August 2022

حل مشکلات کشور از طرف دولت با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، اظهار داشت: دولت اقدامات ارزشمندی را در زمینه دیپلماسی اقتصادی شروع کرده است. استفاده از ظرفیت کشور‌های بلوک شرق، آفریقا و آمریکای لاتین می‌تواند در توسعه اقتصاد کشور تاثیرات مثبتی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نباید تمرکز کشور بر حل مساله برجام باشد اظهار داشت: توسعه تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه می‌تواند گره گشای حل مشکلات اقتصادی کشور باشد و این سیاست از طرف دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم شیراز بیان داشت: البته اروپا و امریکا ظرفیت‌های از نظر دانش فنی دارند، اما به علت لجاجت و دشمنی که با ملت ایران دارند حتی اگر مساله برجام هم حل شود به عناوین مختلف با جمهوری اسلامی همکاری نمی‌کنند.

قادری تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را برای شکوفایی اقتصاد ضروری دانست و گفت:باید با رفع موانع از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور استفاده کنیم و دولت صادرات غیر نفتی را در دستور کار قرار دهد اگر سرعت این حوزه در تعاملات افزایش یابد مسلما ثمرات قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه محدودیت‌ها برای جذب سرمایه گذاری در کشور را اداری و ناشی از بروکراسی موجود خواند و گفت: بیش از آنکه تحریم‌ها در کشور مساله‌ساز باشد باید در ساماندهی امور اداری مشکلات را حل کنیم و با تسهیل گری فضا موانع را برداریم تا بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه اظهار داشت: باید قرارداد‌های بلند مدت بین ایران با کشور‌های روسیه، چین، ترکیه و ونزوئلا منعقد شود این مساله کمک می‌کند تا اطمینانی برای ایران و کشور‌های دیگر در زمینه همکاری اقتصادی فراهم شود و در آینده شاهد دستاورد‌های مطلوبی در این حوزه برای اقتصاد کشور باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار