نماینده مردم در مجلس:

رسالت جهاد دانشگاهی در شناسایی نخبگان و رفع موانع توسعه است

احمدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یعنی کاری جهادی و علمی برای رفع موانع توسعه و دستیابی به موفقیتی تأثیرگذار در ایجاد رفاه اجتماعی، گفت: تحقق این اهداف، قطعاً پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ - 01August 2022

رسالت جهاد دانشگاهی در شناسایی نخبگان و رفع موانع توسعه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا احمدی سنگری» عضو هیئت رئیسه کمیسیون آمورزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در آستانه چهل و دومین سالروز تاسیس سازمان جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی پتانسیل بسیاری در حوزه‌های متنوع و رشته‌های مختلف آموزشی، پرورشی، پژوهشی، کارآفرینی و آموزش مهارت‌های تخصص‌محور در راستای اشتغال‌زایی دارد.

احمدی تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در مجموع مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید دقت شود که این فعالیت‌ها برنامه‌محور پیش برود و همچنین این نهاد انقلابی تلاش بیشتری نسبت به سنوات گذشته در جهت جذب استعداد‌های برتر و نخبگان مبذول کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت و مبنای تاسیس جهاد دانشگاهی که همان دانش‌محور بودن، عملکرد انقلابی داشتن و خدمت‌محور بودن است، اذعان کرد: از جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور انتظار می‌رود نقش مهمی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری داشته باشد، زیرا این نهاد با شناسایی افراد نخبه و جوانان با استعداد، توان حل مشکلات و رفع موانع را داراست که موضوعی بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور مثال زمانیکه فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی بتواند در سطح استان گیلان براساس موضوعات اولویت‌دار و مورد تاکید نمایندگان مردم شریف و دولت انقلابی، نظیر، رفع معضل پسماند زباله سراوان، ایجاد بستر اشتغال پایدار با توجه به صنایع قابل احیاء عظیم و ظرفیت زیاد و تعدد نیروی کار در استان، ساماندهی فاضلاب و نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب به‌صورت متمرکز در خدمت آید، قطعا بسیار مفید واقع خواهد شد.

وی تصریح کرد: درصورتی که جهاد دانشگاهی در ریل اصلی این فعالیت‌ها و عملکرد‌ها گام بردارد، تاثیرات قابل توجهی بر ارتقا روحیه خدمت جهادی در سطح وسیع جامعه خواهد داشت؛ بنابراین فعالیت‌های جهاد داشگاهی با توجه به شرایط کنونی که هنوز نتوانسته تمام حوزه صنعتی را پوشش بدهد با نقطه مطلوب خود فاصله دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان، ضمن تشکر از خدمات ارزنده و قابل تقدیر جهاددانشگاهی، متذکر شد: جهاددانشگاهی باید در مسیر اصلی خود گام بردارد و اقدام به رفع ایرادات و نواقص در حوزه صنعت یا دانشگاه کند تا بتواند نیازمندی‌ها را احصاء و شناسایی کرده و با بهره‌مندی از قابلیت‌های خود به رفع نیاز‌های سطح جامعه کمک کند و خدمت‌رسانی در راستای اهداف انقلاب را در مقیاس وسیع‌تر انجام بدهد که در این‌صورت شاهد تحولات قابل توجهی خواهیم بود.

وی در پایان افزود: جهاددانشگاهی یعنی کاری جهادی و علمی برای رفع موانع توسعه و رسیدن به موفقیت بالاتر برای رفاه بیشتر مردم که در صورت تحقق این اهداف، قطعا پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار