رکورد کشتار‌های پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۲

پلیس آمریکا احتمالاً در سال ۲۰۲۲ افراد بیشتری را در مقایسه با سال‌های گذشته به قتل می‎رساند.
کد خبر: ۵۳۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ - 01August 2022

رکورد کشتار‌های پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بر اساس دو پایگاه داده جداگانه که توسط «واشنگتن پست» و «ردیابی خشونت پلیس» نگهداری می‌شود، پلیس آمریکا تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر را در سال جاری کشته است.

به گزارش «wsws»، از ۱۶ جولای ۲۰۲۲، پایگاه «ردیابی خشونت پلیس» تایید کرده که ۶۳۳ نفر در آمریکا توسط پلیس کشته شده‎اند که ۱۰ نفر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

طبق این پایگاه داده، پلیس آمریکا در طول سال ۲۰۲۲ تاکنون تنها در هشت روز فردی را به قتل نرسانده است.

«واشنگتن پست» ۶۱۴ قتل پلیس آمریکا را تا ۲۶ جولای ۲۰۲۲ ردیابی کرده است؛ هم آمار «ردیابی خشونت پلیس» و هم داده‌های واشنگتن پست میانگین کمی بیش از سه قتل در هر روز توسط پلیس آمریکا را نشان می‎‌دهند.

سیاستمداران سرمایه‌دار آمریکایی به پلیس این کشور میلیارد‌ها دلار کمک مالی و تسلیحات کشنده سبک نظامی در هر سال نمی‌دهند تا از منافع «همه آمریکایی‌ها» دفاع کند.

پلیس آمریکا در خط مقدم خدمت به این افراد است؛ افسران پلیس آمریکا برای دفاع از مالکیت خصوصی و اعمال نابرابری اجتماعی وجود دارند و نه چیز دیگری.

اما موضوع مهم‌تری نیز وجود دارد؛ متأسفانه، به نظر می‌رسد که روند تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در حال افزایش است.

تا ژوئن ۲۰۲۲، در مجموع ۵۲۸ غیرنظامی هدف اصابت گلوله پلیس آمریکا قرار گرفتند که ۳۵ نفر از آن‌ها سیاهپوست بودند؛ در سال ۲۰۲۱، هزار و ۵۵ تیراندازی منجر به مرگ پلیس رخ داده و این رقم برای سال ۲۰۲۰، هزار و ۲۰ مورد است.

علاوه بر این، میزان تیراندازی‌های مرگبار پلیس در میان سیاهپوستان آمریکایی بسیار بیشتر از هر قومیت دیگری بود و تا ژوئن ۲۰۲۲ به ۴۰ تیراندازی مرگبار در هر یک میلیون نفر از جمعیت رسید.

در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمان تیراندازی مرگبار «مایکل براون» در ایالت «میسوری» در سال ۲۰۱۴، خشونت پلیس به یک موضوع داغ در آمریکا تبدیل شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار