جزئیات تشییع پنج شهید خان‌طومانی مدافع حرم

مراسم تشییع پنج شهید مدافع حرم که پیکرهای آنان به تازگی تفحص شده، فردا در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 03August 2022

جزئیات تشییع پنج شهید مدافع حرمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در دومین روز از ماه محرم الحرام بازگشت پیکر‌های مطهر پنج شهید تازه تفحص شده مدافعان حرم، دل‌های عاشقان شهادت را با کربلاییان زمان پیوند داد.

پیکر‌های این شهدا پس از سال‌ها از شهادت کشف و از طریق تطابق دی.ان‌.ای شناسایی شده است. قدیمی‌ترین پیکر متعلق به شهید «عبدالله اسکندری» از فرماندهان ایرانی جبهه مقاومت است. از آنجا که پس از شهادت، پیکر او به دست تکفیری‌ها افتاد و سر از بدنش جدا شد او را به عنوان اولین شهید سر جدای مدافعان حرم می‌شناسند.

شهیدان «رحیم کابلی»، «مصطفی تاش موسی» و «محمدامین کریمیان» از شهدای خطه مازندران هستند. شهید کریمیان در یگان فاطمیون بود که به شهادت رسید و شهید کابلی تنها باقیمانده شهدای مازندرانی خان‌طومان است که پیکر‌های آنان در سال‌های قبل به کشور بازگشت. شهید عباس آسمیه نیز یکی از ۱۳ شهید یگان فاتحین تهران در نبرد خان‌طومان بود و همرزم شهدایی چون «مرتضی کریمی»، «مجید قربانخانی»، «عباس آبیاری» و «محمد اینانلو» است.

پیکر‌های این شهدا پس از انتقال به مشهد روز دوشنبه ۱۰ مرداد در مراسمی از ساعت ۱۸ از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شدند؛ همچنین مراسم تشییع دیگری نیز در تهران فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۸ در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد. پیکر‌های شهدا پس از این تشییع برای خاکسپاری به شهر‌های خود انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها