نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن به دنبال مهندسی افکار عمومی و تنفر زدایی از آمریکا است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنچه نگران کننده است نفوذ آمریکا در داخل است، دشمن به دنبال مهندسی افکار عمومی، استهاله انقلاب و ایجاد حس تنفر زدایی از آمریکا است.
کد خبر: ۵۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ - 28September 2015

دشمن به دنبال مهندسی افکار عمومی و تنفر زدایی از آمریکا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی طی سخنانی در چهارمین شب یادواره مشق عشق در قم با تحلیلی از شرایط داخلی آمریکا ابراز کرد: در چند دهه پیش نظریه پردازان آمریکایی به این جمع بندی رسیدند که دوران حاکمیت آمریکا به پایان رسیده و ربع قرن 21 فرصت بازسازی دارند و در این میان بیشترین شانس را اوباما برای تثبیت قدرت امریکا دارد وگرنه همان اتفاق که برای شوروی افتاد، برای آمریکا هم قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه آمریکا تمام توان خود را گذاشت که قلب جهان را در غرب آسیا یعنی خاورمیانه در دست داشته باشد و کانون آن یعنی ایران را مهار کند، خاطرنشان ساخت: آن ها تغییر رفتار و ساختار و توسعه رژیم صهیونیستی و تسلط بر انرژی و جلوگیری از خیزش را دنبال می کنند تا ایران محور منطقه نباشد، به چرخه سوخت دسترسی پیدا نکند و ارتباط میان ایران و فلسطین و حزب الله لبنان و عراق قطع شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با یادآوری این نکته که راهبرد امریکا برای پیشرفت اهدافش در منطقه ابتدا نظامی سپس دیپلماسی و فرهنگی بود، تاکید کرد: در راهکار جنگ مستقیم، آمریکا یی ها تا سال 2008 در منطقه حضور داشتند، خسارت هایی دیدند و احساس کردند از نفوذ ایران که جلوگیری نشده، بلکه بر نفوذ ایران افزوده شده است لذا به سمت جنگ های نیابتی پیش رفتند؛ عربستان، قطر، امارات و ترکیه به عنوان نایبان آمریکا جنگ را با پول و اسلحه و نیروی انسانی جهان اسلام به پا کردند و جنگ های صلیبی و مذهبی را به واسته اهانت به پپامبر و قرآن به راه انداختند.

وی افزود: راهبرد آمریکا در مورد ایران اول نظامی بود که صدام را تحریک به حمله علیه ایران نموده و یکی از از طولانی ترین جنگ های تاریخ را که هزینه و شهدای بسیاری را به ایران تحمیل کرد، راه انداختند.

سعیدی ادامه داد: آنها می خواستند ظرف مدت کوتاهی ایران و انقلاب را به زانو در آورند و حقیقتا ملت ایران یکی از معجزات تاریخ را رقم زد و با مدیریت امام و پایداری مردم، دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

وی در خصوص دومین راهبرد مریکا علیه ایران به موضوع تحریم اشاره کرد و گفت: مشابه تحریم های ایران برای هیچ کشوری وضع نشده و مطابق جنگ ایران نیز در هیچ جنگی طراحی نشده بود؛ یکی از سخت ترین دوران ها دوران تحریم بود که با مقاومت مردم توان استکبار به تحلپیل رفت؛ آمریکایی ها گفته اند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ساختار تحریم ها بهم می ریزد و این به دلیل مقاومت مردم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به پیامدهای تحریم ها به پیشرفت در صنایع موشکی اشاره کرد و بیان داشت: ما از ساخت موشک به ماهواره رسیدیم و نتیجه مقاومت مردم را در عرصه منطقه در تقویت حزب الله در جنگ 33روزه و تشکیل دولت اسلامی در عراق دیدیم که امروز مرزهای ما بسیار گسترده شده است.

وی راهبرد سوم آمریکا علیه ایران را برقراری تعامل نامید و افزود: آن ها احساس کردند جنگ و تحریم کارایی لازم را در مقابل ملت ایران ندارد و تمام پیروزی ها و پیشرفت ها در سایه تحریم بوده لذا تعامل یعنی پذیرش و تامین خواسته های ایران برای رسیدن به اهداف بالاتر استکباری را در دستور کار خود قرار دادند.

سخنران مراسم با تبیین اهداف آمریکا از برقراری تعامل خاطرنشان ساخت: حل مشکلات اقتصادی اروپا، تقویت روحیه سازش در منطقه، حذف حزب الله و جداسازی عراق از ایران از جمله اهداف آمریکا بود که رهبری فرمودند مذاکرات فقط بایددر مورد مسائل هسته ای و متناسب با مصالح کشور صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: آنچه نگران کننده است، نفوذ آمریکا در داخل است، زیرا دشمن به دنبال مهندسی افکار عمومی و ایجاد حس تنفرزدایی از آمریکا است.

سعیدی با یادآوری اینکه آمریکا به دنبال نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، یادآور شد: نفوذ سیاسی یعنی دفاع از کسانی که اهداف آمریکا را در داخل کشور اجرایی کنند و رهبری فرمودند استکبار به دنبال نفوذ در گروه های تصمیم گیر و تصمیم ساز است و نفوذ فرهنگی یعنی استهاله انقلاب و جدا سازی مردم از مبانی انقلاب و روحیات انقلابی است و باید دشمن را در شرایط فعلی شناخت.

وی ادامه داد: آمریکا فرشته و نجات دهنده نیست که اگر بود ترکیه و مصر را نجات می داد. امریکا به دنبال نفوذ در عمق استراتژی اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به فصل مشترک وصیتنامه های شهدا گفت: 70 درصد از 70هزار وصیت نامه بررسی شده شهدا در سه موضوع حمایت از شجره طیبه ولایت فقیه، دفاع از انقلاب و کیان اسلام و حاکمیت اصول و احکام الهی در جامعه است مشترک است.

در این مراسم همچنین حاج صادق آهنگران به نوحه خوانی پرداخت و با نوای پرشور و خاطره انگیز خود، دل های عاشق را به حرم سیدالشهدا(ع)متصل کرد.

اجرای گروه تواشیح رضوان و تجلیل از تعدادی از خانواده های معظم شهدا از دیگر بخش های چهارمین شب از شبهای 10 گانه یادواره مشق عشق بود که با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه قم، صادقی استاندار و سیار فرماندار قم و مختاران فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) در بوستان شهدای آذر برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها