در مراسم «اجتماع زنان عاشورایی» مطرح شد؛

حضرت زینب (س) الگوی بارز و کاملی برای جامعه ماست

حجت‌الاسلام خانپور گفت: شخصیت حضرت زینب (س) نمونه بارز و اسوه کاملی برای امروز جامعه ما هستند چرا که در مکتب امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) تربیت یافتند.
کد خبر: ۵۳۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 02August 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم «اجتماع زنان عاشورایی» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از زنان در مسجد جامع خرمشهر واقع در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «علی خانپور» کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: شخصیت حضرت زینب (س) نمونه بارز و اسوه کاملی برای امروز جامعه ما هستند چرا که در مکتب امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) تربیت یافتند. همان دختری (حضرت زهرا (س)) که پیامبر (ص) جلوی پای ایشان برمی‌خاستند و زمانی که علت این کار را از ایشان می‌پرسیدند، ایشان پاسخ می‌دادند: خدا سوره کوثر را در شأن او نازل کرده است.

حضرت زینب (س) نمونه بارز و اسوه کامل در زمان امروز ما هستند

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا علمدار کربلا هستند. ایشان در مجلس یزید از وی پرسیدند: نماز می‌خوانی؟
یزید پاسخ داد: بله. حضرت زینب (س) از وی پرسیدند: آل محمد (ص) که در تشهد می‌خوانی، چه کسانی هستند؟ آیا غیر از برادرم یا زنانی که اسیرشان کردی، هستند؟ پس از این حرف در مجلس یزید غوغا به پا شد.

حجت‌الاسلام خانپور در پایان گفت: شش نفر علاقه هستند که علاقه‌شان مشابه است که حضرت یعقوب (ع) و حضرت یوسف (ع)، پیامبر (ص) و حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و امام حسین (ع).

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار