رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد؛

امدادرسانی به بیش از ۶۱ هزار نفر از شهروندان درگیر سیلاب

ولی‌پور با اشاره به این که امدادرسانی در ۱۵ استان کشور همچنان ادامه دارد از یاری رسانی به بیش از ۶۱ هزار نفر از متاثرین از سیل خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ - 02August 2022

امدادرسانی به بیش از ۶۱ هزار نفر از شهروندان درگیر سیلاببه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در زمینه‌های مختلف در سطح کشور ادامه دارد، اظهار داشت: عملیات امدادرسانی هلال احمر در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و در همین راستا هزار و۲۶۶ چادر امدادی، بالغ بر ۲۱ هزار تخته پتو، بیش از شش هزار و ۶۰۰ تخته موکت، ۱۷۵ بسته ظروف، ۳۴ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم نایلون پوششی و ۱۱ هزار و ۶۹۶ بسته غذایی میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی افزود: از تاریخ یک مرداد تا به امروز هلال احمر با بکارگیری نیرو و تجهیزات در سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون در سطح کشور فعال بوده و در ۲۴ استان متاثر از سیلاب مشغول خدمت رسانی به شهروندان بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: در همین زمینه مجموع مناطق عملیاتی متاثر از سیل هزار و ۶۶۹ ناحیه در ۱۶۷ شهرستان بوده و هزار و ۳۸۶ روستا نیز درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده اند. امروز نیز امدادرسانی در استان‌های اصفهان، البرز، تهران، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان ادامه دارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۵۳ محور مواصلاتی درگیر پدیده جوی و سیل شدند که در این مسیر‌ها نیز جمعیت هلال احمر فعال بوده و ۴۵۳ خودرو گرفتار را نجات داده است. همچنین سه هزار و ۱۷ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند و برای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

ولی پور خاطرنشان کرد: از ابتدای سیلاب مرداد ۱۴۰۱ تا به امروز شش هزار و ۲۰۰ نیرو در قالب هزار و ۳۹۳ تیم عملیاتی با بکارگیری هزار و ۲۴ خودروی عملیاتی و ۴۲۷ دستگاه پمپ و لجن کش در حال خدمت رسانی به شهروندان بودند که این عملیات تا زمانی که به کلیه شهروندان خدمت رسانی شود، تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در مجموع تا به امروز نیرو‌های جمعیت هلال احمر به بیش از ۶۱ هزار نفر امدادرسانی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها