مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

توزیع بیش از یک میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان

حسن‌پور گفت: مرحله دوم رزمایش «کسبه حسینی» با شعار «هر واحد صنفی یک بسته معیشتی» از ۱۵ مرداد به منظور توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته بین محرومان به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان، آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲ - 03August 2022

توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان/ خیرین اصناف و بازار در هفته بسیج اصناف تقدیر می‌شوندغلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره مرحله دوم رزمایش توزیع کمک‌های معیشتی با عنوان «کسبه حسینی» و با شعار «هر واحد صنفی یک بسته معیشتی» در ماه محرم ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: اصناف از ابتدای کرونا تاکنون در کنار بسیج صحنه‌های زیادی که حاکی از گذشت و کمک به دیگران بود را خلق کردند به عنوان مثال یکی از کسبه یک هزار بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی را برای کمک به نیازمندان تهیه و اهدا کرد.

وی افزود: در مرحله اول رزمایش توزیع کمک‌های معیشتی یک هزار قلم جهیزیه، ۱۱۰ هزار بسته لوازم التحریر، ۱۲۰ هزار بسته کمک معیشتی و یک هزار دستگاه اکسیژن ساز خانگی توزیع شد؛ همچنین روزانه سه هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

حسن پور ادامه داد: امسال نیز با توجه به افزایش مشکلات معیشتی، تمرکز را بر روی تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی که شامل برنج، ماکارانی، روغن و حبوبات است، قرار داده‌ایم؛ بر این اساس مقرر شده تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان تهیه و در اختیار محرومان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش در تاریخ هشتم محرم ۱۴۰۱ هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی شروع می‌شود، بیان داشت: این برنامه از شنبه ۱۵ مرداد از استان کرمانشاه شروع خواهد شد که علت انتخاب این استان به عنوان اولین استان هم ساکن بودن خانواده شهید شاخص امسال سازمان بسیج اصناف یعنی شهید مدافع حرم «رضاعباسی» در کرمانشاه است.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه رزمایش کمک‌های مومنانه تا ۳۰ محرم که مصادف با هفته بسیج اصناف است، ادامه خواهد داشت و طی این مدت هر روز در یک استان بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

وی اختتامیه رزمایش را همزمان با برگزاری همایش تقدیر از خیرین بازار و اصناف در هفته بسیج اصناف اعلام کرد و بیان داشت: در این طرح تمرکز ما بر روی جمع آوری کمک‌های مردمی اصناف حاضر در پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری است، زیرا اگر چه بیشتر فعالان این واحد‌های صنفی جوانان هستند، ولی تاکنون ثابت کردند در کار خیر می‌توانند به اصطلاح «پا در جای پای بزرگان» بگذارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار