منابع صهیونیستی فاش کردند؛

سفر محرمانه میانجی گر آمریکایی به سرزمین های اشغالی پس از لبنان

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه «آموس هوکشتاین» به سرزمین‌های اشغالی و رایزنی با نخست وزیر و هیئت مذاکره کننده این رژیم در پرونده ترسیم مرز‌های آبی با لبنان خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ - 02August 2022

سفر محرمانه میانجی گر آمریکایی به سرزمین های اشغالی پس از لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وبگاه صهیونیستی «واللا» امروز سه شنبه اعلام کرد که «آموس هوکشتاین» میانجی گر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرز‌ها بین لبنان و فلسطین اشغالی، در ساعات پایانی دوشنبه شب به صورت محرمانه به سرزمین‌های اشغالی سفر و با چند مقام رژیم صهیونیستی در خصوص احتمال دستیابی به توافق برای ترسیم مرز‌های دریایی گفت‌وگو کرد.

این وبگاه عبری زبان گزارش داد که نماینده آمریکا که میانجیگری بین تل آویو و بیروت را در مذاکرات مرز‌های دریایی به عهده دارد، شب گذشته پس از گفت‌وگو با مقامات ارشد دولت لبنان در بیروت، مخفیانه وارد تل آویو شد.

بر اساس این گزارش، هوکشتاین در تل آویو با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هیئت مذاکره کننده این رژیم در مذاکرات ترسیم مرز‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد و در حالی که هنوز جزئیات مربوط به این سفر و رایزنی فرستاده آمریکایی با مقامات صهیونیست منتشر نشده، هوکشتاین به آمریکا بازگشته است.

این وبگاه صهیونیستی معتقد است که سفر محرمانه هوکشتاین به سرزمین‌های اشغالی حاکی از پیشرفت در مذاکرات و تلاش تل آویو و بیروت برای دستیابی به توافق هر چه سریع‌تر بر سر موضوع مرز‌های دریایی است.

سفر میانجی گر آمریکایی به لبنان و سرزمین‌های اشغالی در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اخیراً با انتشار تصاویری از مختصات دقیق کشتی‌ها و سکو‌های گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، به صهیونیست‌ها هشدار داد که این تجهیزات در تیررس قرار دارد و بازی با زمان فایده‌ای ندارد.

پیش از این سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار به صهیونیست‌ها در زمینه مانع تراشی در مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفته بود که اگر لبنان نتواند از منابع گازی و نفتی در دریای مدیترانه استفاده نکند، رژیم صهیونیستی نیز حق استخراج نفت و گاز از هیچ میدان گازی در دریا را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار