حشمتیان:

دفاع مقدس سیاسی نیست

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس موضوعی سیاسی نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران و گروه ها و جناح های مختلف است.
کد خبر: ۵۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ - 27September 2015

دفاع مقدس سیاسی نیست

به گزارش دفاع پرس از شیراز، فرشته حشمتیان در شورای همفکری تبیین نقش زنان فارس در دفاع مقدس اظهار داشت: ممکن است افراد نظرات سیاسی مختلفی داشته باشند اما نباید فعالان دفاع مقدس، ایثارگران و جانبازان باقی مانده از آن دوران به بهانه نظر سیاسی و جناح فکری مورد تحریم قرار گیرند و کارهای از جمله ثبت خاطرات و تهیه کتاب درباره آنها صورت نگیرد درحالی که این افراد اولویت ما در حوزه دفاع مقدس هستند.

وی افزود: برای پیشبرد برنامه های سازمانی ضروری بودارتباط نزدیک تری با زنان در مناصب کلیدی، همسران فرماندهان و شهیدان برقرار شود که در این زمینه پنج کارگروه برنامه ریزی شد.

معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس  با تصریح بر ان که خانواده ها و نزدیکان شهدا، میراث دار بخش اعظمی از خاطرات شهدای دفاع مقدس هستند افزود: برای دسترسی به این خاطرات و مستند کردن آنها کارگروه های مادران شهدا - آزادگان و رزمندگان، همسران، فرزندان، خواهران، زنان رزمنده تشکیل و فعال شد تا خطرات شهدا را از دل این خانواده ها کشف کنیم.  

حشمتیان تأکید کرد: برای انجام فعالیت در حوزه دفاع مقدس و ارائه الگوهای ماندگار به جوانان، باید آثار فرهنگی متناسب با ذائقه جوانان تهیه شود و در صورت نداشتن شناخت کافی از جامعه هدف، کارها و فعالیت ها در این بخش ناقص و ابتر می ماند.

وی با بیان این که این مهم فقط با یک کار جمعی حاصل می شود، اظهار داشت: بادرنظر گرفتن این که فارس ظرفیت غنی دربخش فرهنگی و شمار رزمندگان دردوران دفاع مقدس دارد،امیدواریم بابهره گیری مناسب از این ظرفیت ها تا پایان سال 94 شاهدتولید آثار فاخر هنری و کتاب های ارزشمندی در حوزه زنان منسوب به شهدا در کشور و استان فارس باشیم.

حشمتیان اظهار کرد: ضرورت توجه به نقش بی بدیل زنان دردوران دفاع مقدس یکی از موارد مهم در بعد از انقلاب اسلامی است که بسیار حائز اهمیت است و بی شک کانون خانواده یک جایگاه ارزشمند است که رشد و تعالی اجتماع ریشه در این کانون دارد و در این میان خانواده شهدای دارای ارزش ویژه ای هستند.

در ادامه، مدیر کل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس نیزدراین همایش گفت: تاکنون و پس از گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، هنوز دایره المعارفی از شهدای زن، جانبازان و ایثارگران زن و نقش زنان فارس در دفاع مقدس در استان فارس وجود ندارد.

سردار خداداد ابراهیمی با بیان اینکه شهدای زن مظلومیت خاصی دارند افزود: 152 شهید زن در استان فارس وجود دارد که این افتخاری برای این استان است.

وی بیان کرد: برای تربیت نسل جوان الگویی از زنان و مادران شهدا در عرصه های مختلف ارائه نکردیم و این در حالی است که ما زنان شهیده و زنان منسوب به شهدای موفقی در استان فارس داریم که تاکنون به آنها پرداخته نشده است.

ابراهیمی اظهارداشت: زنان ما دردروان دفاع مقدس همراه مردان، صحنه های ارزشمندی را در تاریخ ثبت کردند و نقش موثری داشتند.

وی افزود: کارهای فاخری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای اقشار مختلف شهدای استان انجام شده اما فعالیت ها جزیره ای و بدون تمرکز بوده است در صورتی که ضروری است فعالیت ها در این بخش همگرا و هم راستا باشد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه عده ای شهدا را مصادره کرده اند افزود: به خاطر برخی کارهای سیاسی ما نتوانسته ایم آثار شهدای اقشار مختلف از جمله زنان و روحانیت را ارائه کنیم.

پس از آن، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس هم گفت: نقش زنان دردوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی پر رنگ بوده اما بسیار کم به آن پرداخته شده است.

سیده معصومه دستغیب بیان کرد: در تمام طول دوران جنگ تحمیلی زنان در کنار مردان حضور فعال داشته اند که خود زنان باید نسبت به ثبت و ماندگاری حضور زنان در آن عرصه فعالیت و حساسیت داشته باشند.

وی با بیان این که در تمام ادوار زنان با حفظ بنیاد خانواده، پرچمدار حرکت در بخش های مختلف هستند، اظهارداشت: امروز زنان در عرصه های مختلف اداری، اجتماعی، پزشکی و اقتصاد مقاومتی حضور موفقی دارند و کارهای مهمی را دنبال می کنند و با وجود مشکلاتی که وجود دارد باید نقش و جایگاه زنان به خوبی دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار