انصارالله یمن دیدگاه را خود درباره آتش بس به سازمان ملل اعلام کرد

جنبش انصارالله یمن دیدگاه خود را درباره آتش بس این کشور، به سازمان ملل متحد اعلام کرد.
کد خبر: ۵۳۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ - 02August 2022

انصارالله یمن دیدگاه را خود درباره آتش بس به سازمان ملل اعلام کردبه گزارش بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش انصارالله یمن امروز سه شنبه دیدگاه خود را درباره آتش بس این کشور که چند ساعت آینده به اتمام می‌رسد، به سازمان ملل متحد اعلام کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده این جنبش گفت: صبح امروز نتایج گفت‌وگو‌ها و دیدگاه خود را در مورد روند آتش، پرداخت حقوق کارمندان، بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده را به سازمان ملل اعلام کردیم.

وی از تلاش‌های کشور عمان در مورد بازگشایی فرودگاه صنعا، بندر الحدیده و اجرای آتش بس واقعی قدردانی کرد.

جنبش انصارالله یمن تاکید کرده است که در صورتی با تمدید آتش بس موافقت می‌کند که ائتلاف متجاوز سعودی عملیات نظامی را متوقف کند و محدودیت‌های تحمیلی بر فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده برداشته شود و همچنین حقوق کارمندان بخش عمومی از درآمد‌های نفتی و گازی پرداخت شود.

پیش از این نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی ضمن انتقاد شدید از نقض گسترده آتش بس در این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی، گفته بود: آتش‌بسی که دستاوردی نداشته باشد، مورد پذیرش دولت «صنعاء» نیست.

همچنین «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفته بود که اگر ائتلاف متجاوز سعودی خواهان صلح است، هیئت مذاکره کننده ما پیشنهادات لازم و حتی بیشتر از آن را ارائه کرده است؛ ولی اگر خواهان جنگ است ما اهل نبرد هستیم و برای آن آمادگی داریم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها