کمتر از 24 ساعت تا اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس

ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره/ فردا از 25 نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد

کمتر از 24 ساعت آینده اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۵۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ - 27September 2015

ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره/ فردا از 25 نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز با اشاره به نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس استان فارس در آخرین نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور در استان فارس برگزار شد که با استقبال مخاطبان روبرو شد به طوری که بیش از 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

میلاد امیری نژاد با بیان اینکه در مرحله نخست داوری بیش از 300 اثر انتخاب شد افزود: این جشنواره در 11 بخش برگزار شد که ششم مهرماه جاری در آیین ویژه ای نفرات اول تا سوم هر بخش معرفی و تقدیر می شوند.

وی بیان کرد: داوری این جشنواره را پنج داوری برتر در حوزه رسانه وارتباطات داخل کشور ازجمله قاضی زاده، رفعتی، صدیق و رضاییان برعهده داشتند که با بررسی های انجام شده از 25 نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد.

امیری نژاد اظهارداشت: در حاشیه این جشنواره از دو عنوان کتاب رونمایی می شود که به زودی نیز کتاب آثار برگزیده این جشنواره در قالب یک کتاب منتشرمی شود.

در ادامه این نشست، سردار سرتیپ دوم مجتبی مینایی فرد اظهار داشت: بررسی سیره عملی شهدای استان فارس و معرفی آن به لایه های مختلف مردم در دستور کار بسیج رسانه قرار گیرد زیرا بر این باوریم رسانه ها نقش موثری در فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی جامعه دارند.

وی با یادآوری اینکه جنگ به هر شکلی که بود با عزت و افتخار تمام شد و حتی ذرهای از خاک این کشور به دست دشمنان نیفتاد، گفت: در این مسئله به جای اینکه نقش اقشار مختلف را بررسی کنیم سزاوار است که اول نقش رسانه را بررسی کنیم که چه نقشی در آن دوارن داشتند و همچنین انتظاری که بعد از جنگ پیش آمد که رسانه سزاوار انتقال آن ارزشهاست البته این مسئله در فارس به خوبی دنبال شده است.

میناییفرد در ادامه با اشاره به شکلگیری سازمان بسیج رسانه برای نخستین بار در کشور در استان فارس اظهار کرد: حُسنی که بسیج رسانه دارد این است که در کنار برگزاری اجلاسیه سال 90 شکل گرفت و در سایتهای خارجی نیز انعکاس خوبی داشت و امروز ما شاهد یک قشر پویا در این سازمان هستیم و از همین سازمان نقش رسانهها در دفاع مقدس نشان داده میشود.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس با تأکید بر اینکه دفاع مقدس تمام نشده و دفاع همچنان باقی است پس باید نقش رسانهها در این مسئله پررنگتر باشد، به برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور در این استان اشاره کرد و گفت: این ابتکار بسیار خوبی است که در هفته دفاع مقدس شکل گرفته است.

به گفته وی، در دوران دفاع مقدس جنگ نرم در کنار جنگ سخت شکل گرفت و این تصور غلطی است که گمان کنیم ابتدا جنگ سخت تمام شد و بعد از آن جنگ نرم آغاز شد زیرا کارهایی که استکبار و آمریکاییها امروز انجام میدهند در زمان جنگ نیز انجام میدادند اما ماهیت دفاع مقدس چون مردمی بود و مردم بی واسطه با رهبری متصل بودند، مانع از اجرای نقشههای آنان میشد.

میناییفرد با بیان اینکه ما در جنگ نرم و رسانهای هم میتوانیم آفند داشته باشیم، گفت: آفند همان چیزی است که دشمن دارد انجام میدهد یعنی قضیه و مسئلهای را جوسازی کرده و وارونه جلوه میدهند و در حادثه منا دقیقاً همین اقدام را انجام دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار