دبیرکل حزب‌الله لبنان:

وعده دروغ سفیر آمریکا برای لبنانی‌ها آشکار خواهد شد/ شرط دشمن تسلیم و فروپاشی است

نصرالله شرط دشمن را تسلیم و فروپاشی دانست و گفت: یک جنگ رسانه‌ای اقتصادی و سیاسی وجود دارد که دشمن می‌خواهد از طریق آن هر مقاومتی در لبنان را تحت سلطه خود درآورد و نشان دهد که مقاومت پشت قحطی قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ - 03August 2022

وعده دروغ سفیر آمریکا برای لبنانی‌ها آشکار خواهد شدبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، «سید حسن نصراالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مجلس عاشورایی در حومه جنوبی بیروت اظهار داشت: چه کسی با آمریکا و عربستان روابط خوبی دارد؟ چرا برای آوردن گازوئیل، بنزین یا آرد برای مردم لبنان اقدامی نکردید؟ آیا آمریکا متحد شما نیست؟ آیا جرأت این را دارید که از آمریکا بخواهید برای شما استثنا قائل شود تا لبنان از برق بهره‌مند شود؟

نصرالله درباره سفر سفیر آمریکا به لبنان در خصوص تعیین مرز‌ها نیز نسبت به بازی با زمان هشدار داد و گفت: بعد‌ها خاطره وعده دروغ سفیر آمریکا مبنی بر انتقال گاز از مصر و انرژی برق از اردن از طریق سوریه برای لبنانی‌ها آشکار خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره موضوع سوخت هم گفت: ما برای مردم خود عذاب می‌کشیم و به همین دلیل ما با پیشنهاد قبلی ایران مبنی بر فروش مشتقات نفتی به لیره لبنان آمدیم و این پیشنهاد را به مقامات لبنانی ارائه کردیم، اما آمریکایی‌ها مانع از آن شدند، در حالی که دیگران حتی یک پیشنهاد هم ارائه نکردند.

وی افزود: ما در مقابل جمهوری اسلامی ایران که پس از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ با بازسازی و کمک در کنار ما ایستاد، موضع محترمانه‌ای داریم، در حالی که در آن زمان برخی به دلیل نرسیدن کمک‌ها، روی گرسنگی ما شرط می‌بستند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: ما به یافتن راه حل برای عبور کشور و مردم از بحران به سمت امنیت ادامه خواهیم داد و پس از بازگشت نماینده آمریکا، موضع دولت و مقاومت با وجود کمبود وقت، اما ثابت و یکسان بوده است.

سید نصرالله خاطرنشان کرد: یک جنگ رسانه‌ای اقتصادی و سیاسی وجود دارد که دشمن می‌خواهد از طریق آن هر مقاومتی در لبنان را تحت سلطه خود درآورد و نشان دهد که مقاومت پشت قحطی قرار دارد. در حالی که حضرت (رهبر معظم انقلاب اسلامی) فرمودند: آنچه در این جنگ از ما می‌خواهد، استقامت است و این جهاد در راه خداست، زیرا شرط دشمن تسلیم و فروپاشی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها