یک منبع دولتی افغانستانی به الجزیره:

ایمن الظواهری در حمله هوایی آمریکا کشته شده است

یک منبع دولتی افغانستانی کشته شدن رهبر گروهک تروریستی القاعده در یک حمله آمریکایی را تأیید کرد.
کد خبر: ۵۳۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 03August 2022

ایمن الظواهری در حمله هوایی آمریکا کشته شدیک منبع دولتی افغانستانی به شبکه «الجزیره» گفت: کشته شدن «ایمن الظواهری» رهبر القاعده در یک حمله هوایی آمریکایی را تأیید می‌کنیم؛ این حمله به منزل او در مرکز کابل انجام شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد دیروز (سه‌شنبه، ۲ آگوست)، به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی روز یکشنبه به هدفی در کابل، پایتخت افغانستان پرداخت.

وی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».

اما بسیاری از شهروندان افغا‌ستان نسبت به خبر کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در کابل در اثر حمله پهپادی آمریکا ابراز تردید کردند و گفتند که نمی‌توانند باور کنند ایمن الظواهری در بین آن‌ها در نقطه‌ای از «کابل» پنهان شده بود.

از سوی دیگر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت آمریکا «تأییدیه بصری» دارد که الظواهری کشته شده است.

جان کربی در ادامه گفت: «تأییدیه DNA نداریم و این نوع تأییدیه را به دست هم نخواهیم آورد. کاملاً صادقانه باید بگویم با استناد به منابع و روش‌های متعدد، به آن تأییدیه نیاز هم نداریم.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها