در آستانه تاسوعای حسینی؛

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ - 03August 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدرضا محمدیاری» رئیس عقیدتی سیاسی و دیگر مسئولان این بنیاد برگزار شد.

روایتی از ارادت راسخ آیت‌الله بهجت (ره) به سیدالشهدا (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدی» استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه سه زیارت در مفاتیح‌الجنان از سند محکم‌تری برخوردار هستند، اظهار داشت: زیارت «امین‌الله» بهترین و صحیح‌ترین سند‌ها دارد و همچنین زیارت جامعه کبیره از امام هادی (ع) و زیارت عاشورا نیز صحیح‌ترین سند‌ها را دارند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اصل زیارت عاشورا همراه با صد لعن و سلام است و حضرت آیت‌الله بهجت بیش از ۸۰ سال بدون یک روز فاصله زیارت عاشورا را همراه با این صد لعن و سلام می‌خواند.

روایتی از ارادت راسخ آیت‌الله بهجت (ره) به سیدالشهدا (ع)

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا منبع مهمی برای تولی و تبری است، بیان داشت: زیارت عاشورا سراسر برائت است و بی‌جهت نیست که وهابیت با این زیارت بسیار مخالف هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زیارت عاشورا صد لعن و صد سلام را در خود جای داده است، به آیه ۱۰۴ سوره توبه اشاره کرد و گفت: این آیه درباره حضرت ابراهیم (ع) و عمویش صحبت می‌کند، وقتی ابراهیم فهمید عمویش دشمن خداست، از او برائت جست.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: ابن زیاد وقتی وارد کوفه شد، مسلم بن عقیل با ۱۹ هزار نفر بیعت کرده بود؛ لذا یزید، ابن زیاد را به خلافت کوفه تعیین کرد، چون می‌دانست که فقط او می‌تواند این وضعیت را کنترل کند. وقتی عبیدالله وارد کوفه شد، همه مردم بیعت خود را از مسلم پس گرفتند و حتی یک نفر در بیعت با او باقی نماند.

روایتی از ارادت راسخ آیت‌الله بهجت (ره) به سیدالشهدا (ع)

در ادامه این مراسم، سردار «محمد احمدیان» از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز به روایتگری از دوران حماسه و ایثار پرداخت و با اشاره به خاطره‌ای از ماجرای شناسایی هویت یک شهید اظهار داشت: پیکر شهید تازه تفحص‌شده‌ای ۱۰ ماه در اتاق ما در گروه تفحص بود و من هرکاری می‌کردم که پیکرش را برگردانم، نمی‌شد. شهید گل‌محمدی که از عوامل اجرایی تفحص پیکر شهدا بود گفت که تا به حال چیزی برای این شهید نذر کرده‌ای، گفتم نه، گفت یک چیزی نذر کن نشانه‌ای از هویت این شهید پیدا شود تا او را به‌ عنوان شهید گمنام خاکسپاری کنیم.

وی ادامه داد: پنج صلوات نذر کردم و دوباره استخوان‌های شهید را گشتم، وقتی استخوان‌های شهید را می‌گشتم، دیدم پلاک شهید داخل جمجمه اوست. هویت این شهید به برکت پنج صلوات پس از ۱۰ ماه مشخص شد؛ بنابراین ما نیز این روز‌ها هر جا برای عزاداری می‌رویم، اگر پلاک هویت دل خود را گم کرده‌ایم، یک چیزی نذر کنیم تا هویت خود را پیدا کنیم.

روایتی از ارادت راسخ آیت‌الله بهجت (ره) به سیدالشهدا (ع)

سردار احمدیان در ادامه به بیان خاطره‌ای از عملیات خیبر پرداخت و گفت: کار ما در پاسگاه زید و طلاییه گره خورده بود و تنها راهی که باید به جزایر مجنون وصل می‌شدیم، طلاییه بود. حاج حسین خرازی، حاج ابراهیم همت را دید، حاج همت خیلی به هم ریخته بود و حسین خرازی را بغل کرد و گفت بچه‌های ما در طلاییه گیر کرده‌اند. آنجا بخشی از کار را به گردان امام حسین (ع) که من در آن بودم سپردند.

این پیشکسوت دفاع مقدس همچنین به بیان خاطره‌ای از عملیات فتح‌المبین پرداخت و بیان داشت: تانک‌ها بچه‌ها را محاصره کرده بودند و کار به جایی رسید که «محسن رضایی» به «حسین خرازی» پیغام داد که ما دیگر نمی‌توانیم کاری برای شما بکنیم. اگر می‌توانید خود را عقب بکشید. حسین خرازی گفت که بچه‌ها، جمع کنیم و برویم عقب ما دیگر تکلیفی نداریم اما دو راه داریم؛ یکی برویم عقب و دیگر اینکه رو به جاده کرد و گفت ایستادگی ما آبروی امام است؛ لذا بچه‌ها پوتین خود را باز کرده و به سمت بعثی‌ها پرتاب کردند و گفتند که ننگ ماست اگر باشیم و آبروی امام برود.

روایتی از ارادت راسخ آیت‌الله بهجت (ره) به سیدالشهدا (ع)

روایتی از ارادت راسخ آیت‌الله بهجت (ره) به سیدالشهدا (ع)

به گزارش دفاع‌پرس، این مراسم در ادامه با مدیحه‌سرایی منصور کشاورز و سید ایمان یاراحمدی همراه بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها