سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:

مهم این است که امروز ما تکلیف خود را مانند ابا عبدالله (ع) انجام دهیم + فیلم

شهید سلیمانی با تاکید بر ادای تکلیف با وجود تمام تحریم‌ها گفت: همان اعتقاد، همان وضعیت در مورد ما امروز صدق می‌کند که ما با همه وضعیت‌ها، با تحریم اقتصادی‌ها، با تحریم نظامی‌ها، با کمبود فرض کنید مثلاً می‌گویم گلوله و خمپاره، کمبود چه و چه، با هر چه که داریم امروز ما مثل امام حسین (ع) آن تکلیف را انجام بدهیم.
کد خبر: ۵۳۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶ - 13August 2022

مهم این است که امروز ما تکلیف خود را مانند ابا عبدالله (ع) انجام دهیم + فیلمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نهم تیر سال ۱۳۶۵ در جمع همرزمانش در قرارگاه تاکتیکی در عملیات کربلای یک، درباره ارتباط قیام امام حسین (ع) و حضور رزمندگان در دفاع مقدس سخنرانی کرد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۶ سال با تأکید بر این موضوع که امام حسین (ع) در صحرای کربلا با عشق می‌جنگید و به این توجه نمی‌کرد که ۷۲ نفر هستند و چند هزار نفر سپاه در مقابلشان وجود دارد، ادای تکلیف را هدف والا سالار شهیدان بیان کرد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری سالار شهدا اباعبدالله الحسین (ع) این صوت تاریخی را برای نخستین‌بار منتشر می‌کند.

معیار جنگ ما امام حسین (ع) است

در این صوت می‌شنویم:

ادای تکلیف با وجود تمام تحریم‌ها

«برادران عزیز، ما در این جنگ باید ۲ چیز را باید مدنظر داشته باشیم؛ یکی اینکه در این جنگ، معیار و اصالت همه‌ چیز عشق است، عقل نیست؛ یعنی از نظر عقلی و مادی و دو دو تا چهار تا جنگ ما نباید بجنگیم؛ ولی ما جنگمان معیارش معیار جنگ امام حسین (ع) است؛ همان‌طور که امام حسین (ع) با عشق می‌جنگید، به این توجه نمی‌کرد که ۷۲ نفرند و چند هزار نفر سپاه مقابلش هست. با همین ۷۲ نفر می‌خواست جانبازی کند. می‌خواست آن تکلیف خودش را ادا کند.

اگر این عشقی که در ما وجود دارد و این عشق و تکلیفی که به گردن ماست، این را می‌رساند که ما چه ۱۰ هزار نفر باشیم، چه ۱۰۰ هزار نفر باشیم، چه ۵۰۰ هزار نفر باشیم، چه یک نفر، باید تکلیفمان را انجام بدهیم و این بایدی که امروز در مورد ما صدق می‌کند، این بایدی است که در زمان امام حسین (ع) وجود داشته است؛ یعنی همین بایدی که امام حسین (ع) را وادار می‌کرد که با زن و بچه و اطفال و با ۷۲ نفر به صحرای کربلا بیاید و در آن وضعیت صحرای کربلا در مقابل سپاه یزید بایستد و اینطور حماسه ایجاد بکند.

همان اعتقاد، همان وضعیت در مورد ما امروز صدق می‌کند که ما با همه وضعیت‌ها، با تحریم اقتصادی‌ها، با تحریم نظامی‌ها، با کمبود فرض کنید مثلاً می‌گویم گلوله و خمپاره، کمبود چه و چه، با هر چه که داریم امروز ما مثل امام حسین (ع) آن تکلیف را انجام بدهیم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار