مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

تالیف بیش از ۲۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه با ظرفیت دانشگاه گیلان و محققین تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد تالیفات در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی داشتیم، گفت: این متون حتی قابلیت تبدیل به نمایشنامه را دارند، لذا در حوزه معارف و دفاع مقدس از تالیفات و هنرمندان حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۳۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ - 03August 2022

تالیف بیش از ۲۴۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین رونمایی از تازه‌ترین تولیدات ادبی و هنری با موضوع روحانیت گیلان در دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران پرتویی از نهضت و فلسفه عاشورا بود؛ یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی در کنار مردم بودن است و همیشه ریشه مذهبی نظام بوده که توجه خیلی از اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان را به خود جلب کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان دشمنی و خصومت نظام سلطه در مقابل ایران را که میدان‌دار بیداری اسلامی بوده به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: همین امر باعث شده انقلاب برگرفته از نهضت عاشورا، آرمانی برای آزادی‌خواهان جهان باشد؛ بخش دیگر فلسفه عاشورا بحث روایتگری بود که حضرت زینب (س) در آن شرایط سخت به تعبیری جهاد تبیین کردند.

وی افزود: آن چیزی که موضوعیت امروز را دارد، دفاع مقدس است که با رهنمود‌های پیامبرگونه امام راحل در دفاع از این کوی و برزن شکل گرفت؛ رمز موفقیت آن اتحاد، وحدت و انسجام ملی است که حتی وحدت همه کشور‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان را در خود داشته است.

حبیبی خاطرنشان کرد: این تبیین و روایتگری را امروز پیشکسوتان، روحانیون و رزمندگان به صورت مجاهدانه و مخلصانه به دوش می‌کشند که در نقش روحانیت در عرصه دفاع مقدس بسیار موثر و پررنگ است؛ به فرمایش مقام معظم رهبری «اگر در موضوعات دفاع مقدس تبیین نداشته باشیم تحریف صورت می‌گیرد.»

وی ایثار، شهادت و از خودگذشتگی را از زیبایی‌های دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: رسالت ما معرفی و روایتگری این زیبایی‌ها در کنار سختی‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه با ظرفیت دانشگاه گیلان و محققین تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد تالیفات در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی داشتیم، متذکر شد: این متون حتی قابلیت تبدیل به نمایشنامه را دارند، لذا در حوزه معارف و دفاع مقدس از تالیفات و هنرمندان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار