امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین:

حفظ عزت و کرامت انسانی مهم‌ترین دستاورد مکتب حسینی است‌

حجت الاسلام آقاحسینی گفت: حفظ عزت و کرامت انسانی مهمترین دستاورد الگو گرفتن از مکتب حسینی است.
کد خبر: ۵۳۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ - 03August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «بهاءالدین آقاحسینی» امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین، امروز (چهارشنبه) با حضوردر ویژه برنامه «خیمه گاه» در سیمای مرکز قزوین گفت: امام حسین (ع) آزادگی، عزت، کرامت، بزرگی، استقلال و سربلندی را برای بشریت به ارمغان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ عزت و کرامت انسانی مهم ترین دستاورد الگو گرفتن از مکتب حسینی است.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین عنوان کرد: عاشورا و قیام امام حسین(ع) مکتب و دانشگاهی است که درس‌های بزرگی برای کسانی که بخواهند از این مکتب و دانشگاه استفاده کنند تعلیم می‌دهد.

وی اظهار کرد: در مکتب عاشورا ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، وفاداری، غیرت، ازخودگذشتگی، ادب و بصیرت را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) تنها یک واقعه تاریخی مذهبی در تاریخ اسلام نیست، خاطرنشان کرد: آنچه این واقعه را در طول تاریخ زنده نگه داشته و موجب پویایی اسلام شده، حماسی بودن عاشورا است.

حجت الاسلام آقاحسینی عنوان کرد: زمانی یک رویداد در میان مردم برای همیشه باقی می ماند که حماسه باشد و واقعه کربلا با آن ابعادی که برای امام حسین(ع) اتفاق افتاد یک حماسه بزرگ و انسان ساز در طول تاریخ بشریت است.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین گفت: انقلاب اسلامی با الگو گرفتن از مکتب حسینی به پیروزی رسید و ملت ایران با الگوگرفتن از نهضت حسینی (ع) در برابر ظلم و ستم ایستاده است.

حجت الاسلام آقاحسینی بیان کرد: امام حسین (ع) با قیام خود به مردم نشان داد که آزادگی و بی‌نیازی مهم ترین معیار زندگی آدمی است و شخصیت انسان بالاتر از آن است که انسان به خاطر ثروت، مقام و منزلت هر نوع ذلت و خواری را قبول کند

وی همچنین ضمن تقدیر از شبکه استانی مرکز قزوین در انعکاس برنامه های دهه ماه محرم بیان کرد: امسال هم شبکه استانی مرکز قزوین به ویژه برنامه خیمه گاه به خوبی فعالیتها وبرنامه های مساجد، حسینیه ها را به خوبی پوشش داده که جای تقدیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار