«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد/

افراد مسلح آتش بس «فوعه» و «کفریا» را با شلیک خمپاره نقض کردند

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که گروه‌های موسوم به «معارض» خمپاره‌هایی به سوی شهرک «فوعه» و « کفریا» واقع در ادلب سوریه پرتاب کرده‌اند که با این اقدام آتش‌بس با دمشق را نقض کرده‌اند.
کد خبر: ۵۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ - 27September 2015

افراد مسلح  آتش بس «فوعه» و «کفریا» را با شلیک خمپاره نقض کردند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، گروه موسوم به «دیدهبان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان دولت سوریه از نقض آتشبس توسط تروریستها در «ادلب» خبر داد.

وبگاه خبری «الیوم السابع» مصر به نقل از این گروه گزارش داد که این نقض آتشبس در ساعات پایانی شب گذشته صورت گرفته است.

به گزارش دیدهبان، گروههای موسوم به «معارض» خمپارههایی به شهرک «فوعه» واقع در ادلب سوریه شلیک کردهاند که با این اقدام آتشبس با دولت سوریه را نقض کردهاند.

پایگاه خبری العهد نیز در این خصوص گزارش داد که 14 موشک به دو شهرک فوعه و کفریا از سوی گروههای مسلح شلیک شده است.
 
این پایگاه اعلام کرد این حملات کشته و یا  زخمی در پی نداشته است.
 
از سوی دیگر رسانه های گروههای مخالف سوری اعلام کرده اند بمباران فوعه و کفریا به منزله لغو آتش بس نیست؛ بلکه برای پاسخ به حملات بالگردهای سوریه به روستای تفتناز در حومه ادلب انجام شده است.

چند روز پیش ارتش سوریه و عناصر مسلح حاضر در شهرک «مضایا» در جنوب شهر «الزبدانی» واقع در ریف دمشق و دو شهرک شیعهنشین «کفریا» و «الفوعه» در حومه ادلب به توافق جدیدی تحت نظارت سازمان ملل رسیده بودند.

بر اساس توافق به دست آمده بین طرفین درگیر، قرار بود در یک دوره شش ماهه اهالی این مناطق تخلیه شوند و عناصر مسلح از آن عقبنشینی کنند. در این توافق همچنین تاکید شده بود که تبادل زندانیان بین دو طرف طی شش ماه صورت خواهد گرفت.

آتشبس مجدد بین ارتش سوریه و عناصر مسلح برای توقف درگیریها در دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا در ریف ادلب و در شهرهای الزبدانی و مضایا واقع در ریف دمشق از ظهر روز یکشنبه گذشته آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار