فراخوان جمع آوری خاطرات بمباران روز قدس همدان

در جهت تبیین حادثه بمباران روز قدس همدان، واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان، اقدام به فراخوان جمع آوری خاطرات این روز کرده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ - 03August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات در جهت تبیین حادثه بمباران روز قدس همدان، اقدام به فراخوان جمع آوری خاطرات این روز کرده است.

در همین راستا اگر شاهدان عینی خاطره، عکس یا فیلمی از این روز دارند و یا کسی را می‌شناسند که در این اتفاق حضور داشته، می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۲۰۰۷۲۰۴۱۳ و ۰۹۳۰۵۲۵۷۷۱۰ تماس بگیرند

گفتنی است در روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱ رژیم بعثی عراق به دستور صدام به تلافی شکست سنگین نیرو‌های عراقی در جبهه‌های دفاع مقدس به یورش ددمنشانه و بمباران شهر‌های ایران اسلامی پرداخت که نماز جمعه روز قدس همدان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جزو نقاطی بود که از این حملات در امان نماند و ده‌ها نفر از رده‌های سنی مختلف همدان در این حملات به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

در این روز مناطق ششصد دستگاه، سبدبافان، استادیوم آزادی (قدس) و قلعه سبزی نیز بمباران شد. خاطرات شامل حضور در راهپیمایی روز قدس یا مناطق بمباران شده، بیمارستان‌ها و کمک به به مجروحین، غسالخانه‌ها و تشییع پیکر شهدای بمباران است.

فراخوان جمع آوری خاطرات بمباران روز قدس همدان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار